گوشی Mate 50 هواوی با تراشه 4 نانومتری

شرکت هواوی اخیراً گوشی‌های پرچم‌دار سری P50 خود را بعد از مدت‌ها انتظار و تاخیر و با خصوصیاتی مانند دوربین استثنایی و سخت‌افزار قدرتمند به دوست داران فناوری معرفی کرد. حال به نظر می‌رسد چینی‌ها قصد دارند سری Mate خود را نیز ادامه دهند و در آینده‌ای نزدیک گوشی Mate 50 هواوی با تراشه 4 نانومتری را به ویترین فروشگاه‌ها بفرستند.

یک اکانت معتبر و نزدیک به هواوی در شبکه اجتماعی چینی Weibo اطلاعاتی منتشر کرده است که بر اساس آن، هواوی میت 50 از تراشه +SM8450 برای انجام عملیات پردازشی استفاده خواهد کرد. این پردازنده احتمالاً قرار است پرچم‌دار بعدی شرکت کوالکام باشد.

قدرتمندترین تراشه فعلی شرکت کوالکام در حال حاضر با نام اسنپدراگون 888 شناخته می‌شود و انتظار داریم که نسل بعدی با در دو نسخه استاندارد و پلاس به بازار بیاید. تاکنون برخورداری برخی گوشی‌های پرچم‌دار آینده از تراشه +SM8450 پلاس تایید شده است و Mate 50 نیز به احتمال زیاد یکی از این گوشی‌های خواهد بود.

گوشی Mate 50 هواوی با تراشه 4 نانومتری

می‌دانیم که SM8450 بر اساس نود 4 میلی‌متری ساخته خواهد شد و با توجه به رقابت سخت بین شرکت‌ها برای در اختیار گرفتن خط تولید نسل بعدی تراشه‌های 3 و 4 نانومتری شرکت TSMC، انتظار داریم که کوالکام ساخت پرچم‌دار بعدی خود را به سامسونگ بسپارد.

EvanBlass یکی از افشاگران مطرح توییتر پیش از این برخی مشخصات SM8450 را منتشر کرده است و اکنون می‌دانیم که نسل بعدی گوشی‌های پرچم‌داری مانند میت 50 هواوی، به هسته‌های پردازشی Kryo 780 بر اساس معماری v9 شرکت ARM، پردازنده گرافیکی Adreno 730 و قابلیت پشتیبانی از حافظه رم LPDDR5 مجهز خواهند بود.

گوشی Mate 50 هواوی با تراشه 4 نانومتری

همچنین گفته می‌شود که با کمک این ویژگی‌ها، تراشه SM8450 بتواند عملکردی تا 20 درصد بهتر از نسل قبلی به نمایش بگذارد، پس باید انتظار داشته باشیم که گوشی Mate 50 هواوی با بهبود عملکردی چشم‌گیر نسبت به P50 به بازار بیاید.

هواوی پیش از این قصد داشت از سری Kirin 9000 خود در گوشی‌های P50 استفاده کند، اما مشکل این شرکت در فراهم آوردن شرایط لازم برای ساخت این تراشه اختصاصی، باعث شده تا غول‌ چینی به تراشه‌های پرچم‌دار اما 4G شرکت کوالکام قناعت کند.

حال باید منتظر باشیم تا ببینیم که سری میت 50 نیز قرار است بدون فناوری شبکه 5G وارد بازار شود یا هواوی بالاخره راهی برای دور زدن محدودیت‌های تجاری و ساخت تراشه‌های مجهز به این فناوری پیدا خواهد کرد.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *