تراشه AR2 نسل 1 کوالکام

کوالکام علاوه بر رونمایی از تراشه پرچم‌دار اسنپدراگون 8 نسل 2 به سراغ هدست واقعیت افزوده رفته و از تراشه AR2 نسل 1 کوالکام رونمایی کرده است. همچنین دو چیپ جدید بلوتوث با نام‌های S3 و S5 نسل دو از دیگر محصولاتی است که توسط این غول تراشه سازی معرفی شده است.

کوالکام به تازگی از تراشه اسنپدراگون AR2 نسل یک برای  هدست واقعیت افزوده رونمایی کرده است. در طراحی عینک‌های واقعیت افزوده، وزن و ابعاد از اهمیت بالایی برخوردار بوده و کوالکام هم ابعاد تراشه جدید خود را تا 40 درصد کاهش داده است. طبق ادعای کوالکام، مصرف انرژی این تراشه کمتر از یک وات بوده که نصف تراشه قدیمی‌تر XR2 است.

تراشه AR2 نسل 1 برای هدست های واقعیت افزوده

یکی از ویژگی‌های تراشه اسنپدراگون AR2 Gen 1، پشتیبانی از 6DoF برای ردیابی حرکات دست است که با استفاده از 9 دوربین انجام می‌شود. همچنین کوالکام از شتاب‌دهنده هوش مصنوعی برای کاهش تأخیر ردیابی حرکات دست استفاده کرده است. علاوه بر این یک پردازنده دیگر برای ردیابی حرکات چشم و احراز هویت از طریق عنبیه چشم بر روی این تراشه تعبیه شده است.

مضاف بر این کوالکام از سیستم FastConnect 7800 در بخش ارتباطات این تراشه استفاده کرده تا با پشتیبانی از وای‌فای 7، ارتباط یکپارچه‌ای با گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 برقرار شود و میزان تاخیر به کمتر از 2 میلی‌ثانیه برسد.

تراشه AR2 نسل 1 کوالکام

علاوه بر این به نظر می‌آید کوالکام همچنان به دنبال توسعه فناوری صوتی بلوتوث LE بوده و در همین رابطه از تراشه‌های جدیدی رونمایی کرده است. این تراشه‌ها با نام S3 نسل دو و S5 نسل دو شناخته می‌شوند.

کوالکام در طراحی نسل دوم تراشه‌های S3 و S5، توجه ویژه‌ای به گیمرها داشته و شاهد کمترین تاخیر نسبت به نسل قبلی هستیم. به عبارت دیگر میزان تاخیر از 68 میلی‌ثانیه در نسل اول این تراشه‌ها، به 48 میلی‌ثانیه در نسل دوم کاهش پیدا کرده است.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *