گوشی سونی اکسپریا XZ2 پرمیوم

با گذشت کم‌تر از دو ماه از برگزاری مراسم رونمایی Xperia XZ2 در کنگره جهانی موبایل، سونی حالا بار دیگر یک گوشی هوشمند رده بالا به نام Xperia XZ2 Premium را رونمایی کرده است. این محصول، از طراحی مشابه با XZ2 بهره می‌برد اما بروزرسانی در سایر مولفه‌های آن، کاملاً واضح است.

سونی اکسپریا XZ2 پرمیوم به عنوان گوشی هوشمند تازه معرفی شده سونی از مولفه‌های بروزرسانی شده در مقایسه با XZ2 در بخش صفحه‌نمایش، دوربین، باتری و دیگر مولفه‌های سخت‌افزاری بهره می‌برد. این محصول از تابستان سال جاری پیش روی مشتاقان خواهد بود. قیمت اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم هنوز اعلام نشده اما مطمئنا برچسب قیمتی پایینی را برای این محصول شاهد نخواهیم بود. Xperia XZ2در قالب نسخه آنلاک با قیمت ۸۰۰ دلار روانه بازار شده از همین رو انتظار می‌رود محصول بروزرسانی شده سونی با قیمتی از ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار پیش روی مشتاقان قرار گیرد.

سونی از صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی با رزولوشن 4K در اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم استفاده کرده است که در مقایسه با صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی فول اچ‌دی پلاس (۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل) در XZ2 معمولی، بروزرسانی قابل ملاحظه‌ای به حساب می‌آید. صفحه‌نمایش هر دو محصول از ویدئوهای HDR پشتیبانی می‌کنند. در هنگام تماشای ویدئوها، گوش دادن به موسیقی یا اجرای بازی‌های ویدئویی، شاهد فعال شدن سیستم لرزشی جدیدی خواهید بود که ابتدا در ایکس زد ۲ پیش روی کاربران قرار گرفته بود. به این ترتیب، بازخوردهایی را مطابق با آنچه روی صفحه‌نمایش شاهد هستید پیش رو خواهید داشت.

سونی اکسپریا XZ2

چشمگیرترین بروزرسانی ادغام شده در نسخه پریمیوم را باید در مولفه دوربین این محصول جست و جو کرد. سونی اکسپریا XZ2 پرمیوم از ترکیب دوربین دوگانه بهره‌مند شده که اولین نمونه اینچنینی در تاریخ شرکت سونی به حساب می‌آید. در این محصول سونی، به جای ادغام لنزهای تله فوتو / زوم مشابه با آنچه در محصولات شرکت‌هایی نظیر اپل، سامسونگ و وان‌پلاس شاهد هستیم، سونی عکس‌برداری را به دو بخش ثبت تصاویر با دوربین رنگی ۱۹ مگاپیکسلی و دوربین مونوکروم ۱۲ مگاپیکسلی تقسیم کرده است.

البته این راهکار، مشابه با روندی است که پیش از این در محصولات شرکت‌هایی نظیر هواوی هم شاهد بوده‌ایم. بخشی که سونی در آن تلاش کرده بهترین عملکرد را ارائه داده و متمایز از دیگران باشد مولفه ISO است. به بیان دقیق‌تر، در هنگام عکس‌برداری با XZ2 Premium می‌توانید از حداکثر ISO برابر با ۵۱۲۰۰ استفاده کنید. در بخش فیلم‌برداری هم این مولفه می‌تواند تا ۱۲۸۰۰ افزایش پیدا کند. به طور معمول، با استفاده از تنظیمات یادشده در هر گوشی هوشمندی، خروجی بی‌کیفیتی در مقابل شما قرار خواهد گرفت اما سونی مدعی شده پردازنده سیگنال تصویر AUBE این شرکت می‌تواند با ترکیب داده‌های بدست آمده از هر دو سنسور، بهینه‌سازی عملکرد را برای عکس‌برداری یا فیلم‌برداری در نور محیطی محدود، عملی ساخته و میزان نویز را به نحوی کاهش دهد که نتایج قابل قبولی پیش روی شما قرار گیرد. با وجود این، همچنان باید منتظر ماند و دید در مقام عمل، چه عملکردی را شاهد خواهیم بود. سونی ادعا کرده این گوشی هوشمند امکان عکس‌برداری در صحنه‌های فوق تاریک را که تا پیش از این تنها با استفاده از دوربین‌های مجهز به لنزهای قابل تعویض ممکن بود، به بهترین شکل ممکن میسر خواهد ساخت.

سونی اکسپریا XZ2 پرمیوم

سیستم دوربین دوگانه در این گوشی هوشمند از قابلیت پرتره که سونی از آن با عنوان مد بوکه یاد می‌کند نیز پشتیبانی خواهد کرد. امکان عکس‌برداری به واسطه استفاده از سنسور مونوکروم در این حالت فراهم شده تا تصاویری شفاف با جزئیات بالا را در کنار سیاه عمیق و سفید روشن، شاهد باشید. البته این قابلیت در ابتدای ورود اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم به بازار، در اختیار کاربران نخواهد بود و همزمان با عرضه بروزرسانی نرم‌افزاری در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، پیش روی مشتاقان قرار خواهد گرفت. مشابه با آنچه در XZ2 شاهد هستیم، پریمیوم هم امکان فیلم‌برداری تصویر آهسته با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه را در رزولوشن فول اچ‌دی فراهم می‌کند که بروزرسانی قابل توجه در مقایسه با محدودیت فیلم‌برداری تصویر آهسته با رزولوشن اچ‌دی در سامسونگ گلکسی اس ۹ خواهد بود.

از دیگر بروزرسانی‌هایی که در اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم شاهد هستیم می‌توان به افزایش رم به شش گیگابایت، افزایش ظرفیت باتری به ۳۵۴۰ میلی آمپر ساعت و استفاده از دوربین سلفی با کیفیت بالاتر اشاره کرد.

تمام بروزرسانی‌های Sony Xperia XZ2 Premium‌ در مقایسه با نسخه معمولی Xperia XZ2
صفحه‌نمایش: در این بخش، مدل پریمیوم از صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی با رزولوشن 4Kو پشتیبانی از استاندارد HDR بهره‌مند شده است. این در حالی است که نسخه معمولی ایکس زد ۲ از صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و البته با پشتیبانی از استاندارد HDR بهره می‌برد. صفحه نمایش محصول بروزرسانی شده سونی، در مقایسه با آنچه در ایکس زد ۲ معمولی شاهد بودیم تا ۳۰ درصد نور بیشتر را به همراه خواهد داشت.

رم: سونی از شش گیگابایت رم در اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم استفاده کرده که در مقابل چهار گیگابایت رم در مدل استاندارد XZ2 قرار می‌گیرد.

دوربین پشتی: سونی از ترکیب دوربین دوگانه در XZ2 Premium استفاده کرده که امکان عکس‌برداری با مولفه سطح بالای ISO و همچنین فیلم‌برداری با این مشخصه را فراهم می‌کند. سنسور رنگی استفاده شده در این گوشی هوشمند، ۱۹ مگاپیکسلی بوده و از سنسور مونوکروم ۱۲ مگاپیکسلی نیز در کنار آن استفاده شده است. حالت عکس‌برداری سیاه و سفید پرتره که سونی از آن با عنوان مد بوکه یاد می‌کند نیز در قالب عرضه بروزرسانی نرم‌افزاری در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت. این در حالی است که اکسپریا ایکس زد ۲ استاندارد، از سنسور رنگی ۱۹ مگاپیکسلی تکی بهره می‌برد.

دوربین جلو: اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم از دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی بهره‌مند شده است. این در حالی است که در نسخه استاندارد، دوربینی با رزولوشن ۵ مگاپیکسل را شاهد هستیم.

گوشی سونی اکسپریا XZ2

باتری: باتری استفاده شده در سونی اکسپریا XZ2 پرمیوم ظرفیت ۳۵۴۰ میلی آمپرساعتی را یدک می‌کشد که در مقابل ظرفیت ۳۱۸۰ میلی آمپرساعتی در نسخه معمولی قرار می‌گیرد. البته با توجه به بهره‌مندی اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم از صفحه‌نمایشی با ابعاد بزرگ‌تر و رزولوشن بالاتر، باید منتظر ماند و دید آیا در مقام عمل نیز باتری با ظرفیت بالاتر در مدل پریمیوم به بهبود عملکرد کمک خواهد کرد یا نه؟!

وقتی نیم‌نگاهی به دیگر مولفه‌های اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم داشته باشید ترکیبی مشابه با اکسپریا ایکس زد ۲ معمولی در مقابل شما خواهد بود. به عنوان مثال، هر دو محصول در قالب بهره‌مندی از اندروید ۸.۰ اوریو در بخش نرم‌افزاری، در مقابل شما خواهند بود. پردازنده اسنپ دراگون ۸۴۵ کوالکام نیز مولفه سخت‌افزاری اختصاص یافته برای پردازش وظایف محول شده به هر دو محصول است. اسپیکرهای استریو با سیستم Dynamic Vibration نیز در این محصول با وزن ۲۳۶ گرم جا گرفته‌اند.

منبع: شهر سخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *