قاچاق آیفون بین چین و هنگ کنگ

خلاقیت عجیب قاچاقچیان چینی منجر به خسارتی ۸۰ میلیون دلاری به اپل شد. درواقع چینی ها موفق شدند از طریق قاچاق هوایی یک رکورد منحصر به فرد به جای بگذارند.

به نظر می رسد خلاقیت فقط منحصر به علم و فناوری و دنیای دانش نیست و حتی قاچاقچیان نیز می توانند  از طریق خلاقیت های خود رکورددار شوند. گروهی از قاچاقچیان چینی موفق شده اند از طریق یک اقدام جالب توجه نظر رسانه ها را به خود جلب کنند.

این گروه از قاچاقچیان، بین دو ساختمان بزرگ در چین و هنگ کنگ کابل بسته اند و در اقدامی باورنکردنی از طریق پهبادها، موبایل قاچاق کرده اند. اگر متعجب شده اید بد نیست بدانید که این افراد با استفاده از پهپادها دو کابل۶۶۰ فوتی را میان دو برج به هم متصل کردند و هر شب حدود ۱۵ هزار دستگاه آیفون را بین دو مرز جا به جا کردند.

قاچاق آیفون بین چین و هنگ کنگ

تاکنون ۲۶ نفر در ارتباط با این پرونده دستگیر شده اند. در حالی که بخشی از عملیات قاچاق آیفون بین چین و هنگ کنگ بوده است. نکته جالب تر این که انجام این نوع قاچاق چندان جدید نیست و بر اساس اظهارات متهمان، سال ها بوده که به واسطه این روش قاچاق می کرده اند. هنوز مشخص نیست در عملیات قاچاق از چه نوع پهپادهایی استفاده شده است. اما کارشناسان حدس می زنند، که از  پهپادهای ارتقا یافته DJI Phantom در این عملیات استفاده شده است.

روش کار دقیقا چگونه است؟ ابتدا یک کابل به ۲ ساختمان متصل شده و سپس قاچاقچیان بسته های سرقتی خود را که هر یک  حاوی ۱۰ آیفون بوده بین ۲ ساختمان رد و بدل می کردند. بر اساس گفته های پلیس با این شیوه آنان هر شب ۱۵ هزار دستگاه را قاچاق می کردند. یک رکورد خیره کننده که بالغ بر ۸۰ میلیون دلار نیز ارزش دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *