عرضه اولیه ارز دیجیتالی گرام

بر اساس گزارشی که روز جمعه منتشر شد، شرکت تلگرام در دو دوره عرضه ارزهای دیجیتال اش که گرام نامگذاری شده، موفق به کسب درآمد ۱٫۷ میلیارد دلاری شده است. در تاریخ ۱۶ فوریه که اولین دوره عرضه ارز دیجیتالی گرام بود. تلگرام موفق شد درآمدی ۸۵۰ میلیون دلاری را کسب کند. این شرکت در دوره دوم که ۲۹ مارس صورت گرفت نیز چنین درآمدی را به دست آورد.

این شرکت روز پنج شنبه اسناد و مدارک مالی خود را در اختیار کمیسیون بورس و اوراق بهادار قرار داد. برد اسمیت در این باره میگوید: “درآمد ۱٫۷ میلیارد دلاری، ارز دیجیتالی تلگرام را تبدیل به بزرگترین مورد در تاریخ میکند. این شرکت قصد دارد از مبلغ به دست آمده در راستای ایجاد یک شبکه غیرمتمرکز برای کاربران خود جهت ارسال پرداخت ها، پیام ها و موارد دیگر استفاده کند.”

تلگرام به سرمایه گذاران پیشنهاد میکند بر روی سکه های رمزنگاری شده این شرکت موسوم به “گرام” سرمایه گذاری کنند. این شرکت از درآمد حاصل از فروش ارز دیجیتال خود برای تامین مالی توسعه “شبکه باز تلگرام” (TON) استفاده خواهد کرد.

این فناوری مبتنی بر بلاک چین یک مجموعه گسترده از ارتباطات دیجیتال مانند اشتراک گذاری فایل و معاملات را میسر خواهد کرد. و طبق وعده های موسس این شرکت پاول دورف و البته طراحی بلاک چین امکان فیلتر کردن این بستر توسط کشور های محتلفی که قصد ایجاد بستر برای عدم ارتباط مردم از طریق پیام رسان تلگرام را دارند غیر ممکن خواهد ساخت.

لازم به ذکر میباشد هنگامی که گزارش شد تلگرام دستور العمل های اپل را نقض کرده است، این برنامه به طور موقت از روی اپ استور حذف گردید. در حال حاضر نیز این اپلیکیشن در معرض خطر مسدود شدن کامل در روسیه و ایران قرار دارد، چرا که نتوانسته است اطلاعات لازم در رابطه با تحقیقات تروریستی را در اختیار دولت روسیه و البته همکاری لازم را با حکومت ایران داشته باشد.

منبع: نت نوشت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *