قابلیت تبدیل گفتار به متن در word

تبدیل صدا به متن همواره یکی از قابلیت‌های جذاب دستیارهای صوتی از قبیل الکسا و Google Assistant بوده و برخی از شرکت‌های نرم‌افزاری با افزودن این قابلیت به محصولات خود توانسته‌اند مشتریان بسیاری جذب کنند. اکنون طبق خبرهای جدید، مایکروسافت نیز به جمع این شرکت‌ها پیوسته و قابلیت تبدیل گفتار به متن در word را اضافه کرده است.

کار گزارشگرها و خبرنگاران بسیار به دستگاه‌ها و گجت‌های ضبط صدا وابسته بوده و به این دستگاه‌ها به‌خصوص حین برگزاری نشست‌های خبری یا مصاحبه‌ها نیاز مبرم دارند. ضبط صدا به خبرنگاران اجازه می‌دهد پس از برگزاری نشست خبری یا مصاحبه، دوباره بتوانند به صدای ضبط شده گوش دهند و متن خبری خود را بنویسند. اما این کار می‌تواند بسیار زمان‌بر و وقت‌گیر باشد، به‌خصوص زمانی که مصاحبه انجام شده طولانی باشد. برای رونویسی از مصاحبه‌های طولانی باید بارها فایل صوتی را به عقب و جلو برد که این کار می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.

اضافه شدن تبدیل گفتار به متن در word

اما خبر خوب این است که شرکت مایکروسافت اخیراً قابلیت رونویسی (Transcription) را به نرم‌افزار ورد (Word) از مجموعه‌ی آفیس خود اضافه کرده است. این قابلیت به کاربران ورد اجازه می‌دهد یک فایل صدا مانند یک مصاحبه را به نوشته تبدیل کنند. همچنین با این قابلیت می‌توان یک فایل صوتی معمولی را دانلود کرده و آن را به صورت خودکار به متن مبدل کرد.

افزون بر این ورد با قابلیت کاربردی و جدید خود فایل‌های صوتی مد نظر شما را به فایل متنی تبدیل کرده، سپس نوشته‌ها را بر اساس فایل اولیه زمان‌بندی می‌کند تا دسترسی به نقاط مختلف فایل برای کاربر آسان شود.

اضافه شدن تبدیل گفتار به متن در word

دیگر ویژگی مهم این قابلیت، توان شناسایی چند صدای مختلف در یک فایل صوتی است؛ اگر در فایل صوتی کاربر، چند نفر در حال صحبت کردن باشند قابلیت جدید رونویسی ورد صدای هرکدام را تشخیص داده و فایل متنی را به چند قسمت تبدیل می‌کند.

با تمام ویژگی‌های گفته شده، این قابلیت فعلاً چند نقص کوچک هم دارد. برای مثال هر کاربر در یک ماه فقط می‌تواند جمعاً 5 ساعت صدا را آپلود کرده و به متن تبدیل کند. همچنین هر فایل آپلود نمی‌تواند بیشتر از 200 مگابایت باشد.

به‌عنوان یک نقص دیگر این قابلیت نیز می‌توان به پشتیبانی از فقط یک زبان اشاره کرد. قابلیت رونویسی ورد مایکروسافت، فعلاً فقط از زبان انگلیسی (US English) پشتیبانی می‌کند، اما مایکروسافت قصد دارد در آینده دیگر زبان‌های نقاط مختلف جهان را به این قابلیت اضافه کند.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *