راههای افزایش عمر باتری گوشی

راههای افزایش عمر باتری گوشی


بدون شک یکی از چالش بر انگیزترین کارها برای کاربران گوشی های هوشمند راههای افزایش عمر باتری گوشی های هوشمند است. حال قصد داریم به بررسی روش های مختلف در مورد اینکه چگونه عمر باتری گوشی را افزایش دهیم بپردازیم.

یکی از مشکلاتی که کاربران گوشی های نارضایتی های بسیاری در مورد آن دارند مربوط به عمر باتری گوشی های موبایل و ضعیف شدن باتری آن ها به مرور زمان است، بیشتر مشکلات در مورد عمر باتری گوشی موبایل به مرور رخ می دهد اما موضوعاتی وجود دارد که با رعایت آن می توانیم چگونه عمر باتری گوشی را افزایش دهیم. این روش ها بسیار ساده است و به راحتی می توان این موارد را با عادات خود در مورد شارژ کردن گوشی خود پرداخت.

شارژ باتری خود را به کمتر از 30 درصد نرسانید

یکی از مواردی که بسیاری از کاربران در مورد شارژ کردن گوشی هوشمند خود اشتباه می کنند این موضوع است که شارژ باتری خود را کاملا به صفر می رساند، اما واقعیت این است که نباید شارژ باتری خود را به صفر برسانید.

راههای افزایش عمر باتری گوشی

گوشی هوشمند خود راشبانه روز شارژ نکنید

یکی از مواردی که باعث می شود عمر باتری گوشی را افزایش دهیم عدم شارژ کردن گوشی هوشمند خود در طول شب است، بسیاری از کاربران عادت دارند گوشی هوشمند خود را در طول شب به شارژ متصل می کنند، برخلاف تصور کاربران زمانی که شارژ گوشی هوشمند به 100 درصد می رسد باید فرایند شارژ شدن به پایان برسد اما این روند همچنان ادامه پیدا می کند و جریان بسیار کم و جزئی وارد باتری گوشی موبایل می شود.

از شارژ کردن و استفاده همزمان از گوشی موبایل خودداری کنید

در کنار موارد یاد شده موضوعی که می تواند به عنوان یک پاسخ مهم در مورد اینکه عمر باتری گوشی را افزایش دهیم شارژ کردن گوشی هوشمند و استفاده همزمان از گوشی موبایل به خصوص پخش ویدئو است، این اتفاق به صورت همزمان باعث می شود در رویه شارژ شدن خلل ایجاد شده و باعث داغ شدن گوشی موبایل و باتری می شود. گرم شدن باتری موبایل نیز به طور کلی باعث کاهش عمز باتری گوشی موبایل می شود.

فناوری شارژ سریع در طولانی مدت روی گوشی موبایل تاثیر منفی می گذارد

در کنار موارد یاد شده فناوری شارژ سریع نیز باعث افت کیفیت باتری گوشی موبایل می شود. این موضوع پس از مدت زمان بسیار زیاد رخ می دهد. در این فناوری ولتاژ بالایی وارد باتری می‌شود که این موضوع دمای باتری را افزایش می‌دهد. به همین خاطر اگر گوشی شما از این فناوری پشتیبانی می‌کند، بهتر است برای افزایش عمر باتری فقط ۱۵ تا ۲۰ دقیقه گوشی را به شارژر وصل کنید. البته فناوری های مورد استفاده در گوشی های جدید این ایراد را به طور کلی برطرف کرده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *