پروژه xCloud مایکروسافت

مایکروسافت دیشب در کنفرانس E3 از کنسول قدرتمند نسل نهمی خود با نام Project Scarlett و انبوهی از بازی‌های جدید برای کنسول فعلی ایکس باکس وان و پلتفرم ویندوز رونمایی کرد. در این بین بالاخره تاریخ رسمی آزمایش اولیه پروژه xCloud مایکروسافت به همراه جزئیات آن را منتشر کرد.

سال گذشته مایکروسافت سرویس جدیدی به نام پروژه xCloud را معرفی کرد که با استفاده از رایانش ابری و کنسول‌های ایکس باکس وان متصل شده به سرورهای مایکروسافت، کاربران می‌توانستند با استفاده از اینترنت و بدون دسترسی به کنسول در سفرهای خود از انجام بازی‌های کنسول ایکس باکس وان لذت ببرند.

البته برای استفاده از این سرویس به یک اینترنت مناسب نیاز خواهید داشت، اما مایکروسافت ادعا کرده است که به لطف بهینه‌سازی‌های انجام شده و پلتفرم ابری قدرتمند این شرکت، امکان استفاده از این سرویس با اینترنت‌های متوسط نیز فراهم شده است و نیاز به سرعت نجومی نخواهید داشت.

پروژه xCloud مایکروسافت

با استفاده از پروژه xCloud برای اجرای بازی‌های ایکس باکس وان دیگر نیاز به کنسول نخواهید داشت و می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن ویژه آن از این سرویس را بر روی لپ‌تاپ، کامپیوتر خانگی، تبلت و موبایل هوشمند خود نیز تجربه کنید.

به گفته مایکروسافت کاربران برای استفاده از این سرویس باید هزینه ماهانه‌ای را پرداخت کنند، اما در صورتی که شما کنسول ایکس باکس وان را در اختیار داشته باشدی می‌توانید به شکل رایگان آن را با استفاده از اینترنت خانه به سرورهای ابری مایکروسافت متصل کنید و در سفرها به کنسول خود و بازی‌های آن دسترسی داشته باشید.

پیش از این پروژه xCloud فقط توسط برخی از رسانه‌ها و کارمندان مایکروسافت آزمایش شده بود، اما دیشب در مراسم E3 مایکروسافت این سرویس را در اختیار کاربران حاضر در مراسم قرار داد و برای اولین بار افراد عادی قادر به تجربه این سرویس هیجان انگیز بودند. به گفته رسانه‌ها و کاربران این سرویس به خوبی کار می‌کند و تمام قابلیت‌های آن قابل استفاده است و در زمان آزمایش با هیچ مشکلی مواجه نشده‌اند. مایکروسافت در کنفرانس خود اعلام کرد که در اوایل ماه اکتبر برابر با اواسط مهر ماه سرویس xCloud به صورت آزمایشی در دسترس تمام کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *