گوشی‌های تاشو Xperia F

شاید کمتر شرکتی وجود داشته باشد که این روزها خبری در مورد برنامه عرضه گوشی‌های تاشو توسط آن نشنیده باشیم. اما آیا سونی نیز از این دسته است؟ گزارشات جدیدی که از چین منتشر شده‌اند نشان می‌دهد که سونی نیز برنامه‌های گسترده‌ای برای عرضه سری جدید گوشی‌های تاشو Xperia F و نمایشگر منحصر به فرد از دسته تاشو دارد.

همانطور که می‌دانید سونی طی ماه گذشته به صورت رسمی اعلام کرد که قصد دارد تجارت موبایل خود را از بسیاری مناطق خارج کند و برنامه خود را برای حضور در برخی بازارهای خاص تدوین کرده است.

گزارشات جدید از یک منبع چینی به ما می‌گویند که شرکت مطرح ژاپنی که به هیچ عنوان این روزها وضعیت خوبی در بازار گوشی‌های هوشمند ندارد قصد دارد در سال 2020 اولین سری گوشی‌های تاشو خود را در خانواده Xperia F روانه بازار کند.

به احتمال فراوان استفاده از حرف F در انتهای نام این سری مخفف عبارت Foldable به معنای تاشو خواهد بود و این شرکت نیز مانند سامسونگ که از عبارت Fold در انتهای نام دستگاه تاشو خود استفاده کرد از یک نمایشگر OLED که توسط سامسونگ توسعه داده شده و توانایی تا شدن دارد در محصول خود استفاده می‌کند.

گوشی‌های تاشو Xperia F

اما نکته دیگر این است که در این گزارش بر تمرکز سونی بر بازار گوشی‌هایی که نمایشگرهای با عرض زیاد دارد تأکید شده است. در حال حاضر دو سه گوشی تاشویی که به بازار معرفی شده‌اند همگی ساختاری برای تاشدن و تبدیل شدن از یک تبلت بزرگ به گوشی دارند ولی با این اوصاف، طرح سونی برای گوشی مانند ایده گوشی‌های قدیمی مانند Motorola Razer خواهد داشت و در صورتی که باز شود ما را با یک نمایشگر فوق عریض با نسبت تصویر 21:9 روبرو خواهد کرد.

در این گزارش همچنین به این مورد نیز اشاره شده که نمایشگر مورد استفاده در این طرح به احتمال فراوان مانند نمایشگر Xperia 1 و دارای رزولوشن 4K خواهد بود.

نکته جذاب دیگری که می‌توان در مورد این گزارش بیان کرد این است که سونی به احتمال فراوان این دستگاه را به ارتباط 5G مجهز خواهد کرد که برگ برنده گوشی‌های پرچمدار سال آینده میلادی خواهد بود.

به هر حال سونی با وجود عملکرد ضعیف خود در بازار گوشی‌های هوشمند هیچ‌گاه حتی طی سالیان گذشته دست از نوآوری برنداشته و سیاست‌های قیمت‌گذاری اشتباه روی محصولات بوده‌اند که باعث شده محصولات تولیدی این شرکت خریدار نداشته باشند و مسلماً در صورت حقیقت داشتن کلیه شایعات و احتمالات بالا، معرفی این محصول جذاب می‌تواند دوباره مهر تأییدی بر کار مهندسین طراح شرکت دوست داشتنی ژاپنی باشد.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *