خطر آفت کش ها برای هوش کودکان

خطر آفت کش ها برای هوش کودکان که در واقع به ضریب هوشی کودکان ضربه زده و باعث می شوند کودکان نسبت به قبل کم هوش تر باشند.

مطالعات جدید حاکی از آن است که مواد شیمیایی به کار رفته در حوزه کشاورزی، ضریب هوشی کودکان را پایین می‌آورد.زمانی که والدین  قصد بچه‌دار شدن دارند، کم تر پیش می آید که به آـفت کش ها فکر کنند، اما جالب است بدانید که آفت کش ها، ضریب هوشی کودکان را تحت تاثیر قرار داده و حتی کودکان را خنگ می کنند.

با خواندن این متن احتمالا قبول دارید که این یک هشدار جدی است که قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی کشاورزی و آفت کش ها تنها متوجه کارگران مزارع نمی‌شود.

در سال ۲۰۰۷ در آمریکا حدود ۳۳ میلیون از آفت‌کش ها ی ارگانوفسفره مورد استفاده قرار گرفت که سلامت بسیاری از افراد جامعه را به خطر انداخت.

متاسفانه بد نیست بدانید که قرار گرفتن جنین پیش از تولد در معرض آفت ‌کش‌ها عوارض جانبی خطرناکی را متوجه جنین می‌کند و سلامت مغز را نیز به خطر می‌اندازد.

به طور کلی آفت‌کش‌های شامل موادشیمیایی نابودکننده آفت‌های مزارع یا حیوانات موزی خانگی، ضرب هوشی کودکان را به اندازه ۷ امتیاز کاهش می‌دهد.

بر اساس مطالعات پژوهشگران، ۳۰۰ کودک در معرض آفت کش ها مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد که آفت کش هایی، برای نابودی آفت‌های محصولات کشاورزی اسپری می‌شدند روی سلامت کودکان نیز اثراتی جبران ناپذیر دارند.

پژوهشگران مادران این کودکان را در دوران بارداری مورد بررسی قرار دادند تا تأثیر آفت‌کش‌ها را مطالعه کنند. سپس از جنین آنها پس از تولد، تست‌های هوش گرفتند. نتایج به دست آمده نشان داد که هر ۱۰ برابر شدن میزان مواجهه با آفت‌کش‌ها در دوران بارداری، ۵/۵ امتیاز میزان IQ را در کودکان کاهش می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *