گوشی هواوی P20

بعد از مدت ها انتظار و انتشار شایعات و گزارشات فراوان به صورت رسمی از گوشی هواوی P20 رونمایی شد.

غول تکنولوژی چینی هواوی امروز در مراسمی که در شهر پاریس برگزار کرد پرچمداران جدید خود را در معرض دید عموم قرار داد. مشخصات این دستگاه در گذشته توسط بسیاری از شایعات و گزارشات برای ما نمایان شده بود.

گوشی هواوی P20 دارای بدنه ای شیشه ای به همراه فریم فلزی بوده و از طراحی زیبایی بهره می برد. در این دستگاه از صفحه 5.84 اینچی با فناوری LTPS IPS LCD استفاده شده است و در بالای آن شاهد حضور برش نمایشگر هستیم. این صفحه نمایش دارای رزولوشن 2244 × 1080 است. هواوی تصمیم گرفته که سنسور اثر انگشت را به پنل پشتی منتقل نکند و آن را در دکمه هوم در زیر نمایشگر قرار دهد.

قدرت گوشی هواوی P20 را پردازنده هشت هسته ای کایرین 970 تامین می کند. این پردازنده دارای 4 هسته با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است و از هوش مصنوعی بهره می برد. هواوی برای این محصول دو مدل در نظر گرفته که یکی مجهز به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی و دیگری دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است.

دوربین اصلی مورد استفاده در گوشی هواوی P20 به صورت دوگانه است. این دوربین دوگانه همانند دوربین مورد استفاده در میت 10 بوده و از دو سنسور 12 و 20 مگاپیکسلی بهره می برد. سنسور 12 مگاپیکسلی تصاویر را به صورت رنگی ثبت می کند و سنسور 20 مگاپیکسلی مونوکروم است. یکی از ویژگی های این دوربین ضبط ویدیو صحنه آهسته به صورت 960 فریم در ثانیه با رزولوشن 720p است.

در جلوی این دستگاه از دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی استفاده شده است که به همراه هوش مصنوعی و قابلیت «light fusion» می تواند تصاویر را به صورت روشن تر ثبت کند.

گوشی هواوی P20 دارای باتری 3400 میلی آمپر ساعتی است و از شارژ سریع سازنده خود، SuperCharge پشتیبانی می کند. در این دستگاه از پورت USB Type-C استفاده شده است.

سیستم عامل اندروید اوریو 8 به همراه رابط کاربری EMUI 8.1 به صورت پیش فرض بر روی گوشی هواوی P20 نصب شده است. این شرکت پرچمدار جدید خود را در رنگ های آبی و مشکی با قیمت ۶۸۰ یورو روانه بازار می کند.

منبع: کلیک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *