تحریم تلگرام برای ایرانی ها

شاید برایتان عجیب باشد اما تحریم تلگرام شامل افراد و کشورهایی که تحت تحریم های آمریکا، بریتانیا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل قرار دارند شده است.

البته اگر با خواندن این عبارات دچار هراس شده اید و تصور می کنید دیگر قرار نیست از اپلیکیشن محبوبتان استفاده کنید، سخت در اشتباهید، چرا که تلگرام تنها مسائل مرتبط با ارز دیجیتال را محدود کرده است.

به نظر می رسد تلگرام قصد دارد به زودی عرضه عمومی ارز دیجیتال خود را آغاز کند.اما هنوز این کار را شروع نکرده تصمیم گرفته برخی از  افراد و شرکت ها را از خرید این ابزارها محروم کند. اگر برای شما پرسش ایجاد شده که این افراد و گروه ها دقیقا چه افرادی هستند، جالب است بدانید؛ دامنه تحریم یادشده به اقوام و خویشاوندان نزدیک افراد مورد تحریم و از جمله همسر، فرزندان و خواهران و برادران آنها نیز مرتبط می شود.

درواقع نه تنها سران کشورهای مذکورف بلکه تمامی ساکنان کشورهای ایران، کوبا، کره شمالی، سوریه و شبه جزیره کریمه نیز مشمول این طرح می شوند.

تلگرام یک سرویس پیام‌رسان متن‌باز چندسکویی مبتنی بر رایانش ابری است. کاربران تلگرام می‌توانند پیام‌ها، تصاویر، ویدئوها و اسناد (همهٔ انواع پرونده‌ها پشتیبانی می‌شود) خودویرانگر و رمزنگاری‌شده تبادل کنند.

تلگرام توسط دو برادر با نام‌های پاول دورف و نیکلای دورف به بازار آمد. پاول دورف برادر کوچک نیکلای دورف است و سازمان غیرانتفاعی کارآفرینی در آلمان دارد که پشتیبان مالی پروژه است. تلگرام توسط یک سازمان غیرانتفاعی آلمانی متعلق به کارآفرین و نیکوکار روس، پاول دورف، اداره می‌شود. بزرگ‌ترین مسدود سازی این نرم‌افزار پیام‌رسان، مربوط به اتفاقات مرتبط با تظاهرات ۱۳۹۶ ایران است.

باید دید اکنون در برابر این رفتار تلگرام و فیلتر کردن ایران ار ارزهای دیجیتال واکنش مقامات ارشد کشور مثل وزیر ارتباطات آقای اذری جهرمی چه خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *