کاهش شدید قیمت خودرو در بازار

رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو از کاهش شدید قیمت خودرو های داخلی و وارداتی در بازار آخرین روزهای سال خبر داد و گفت: پس از افزایش قیمت خودروها در هفته های گذشته، اکنون قیمت خودرو متعادل شده و سیر نزولی به خود گرفته است.

سعید موتمنی- رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در گفت گو با خودروکار اظهار کرد:  افزایش قیمت خودرو در دو هفته پایانی سال پیش بینی نمی شود و حتی کاهش مجدد قیمت خودروها نیز امکان پذیر خواهد بود.
او ادامه داد: در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی نسبت به هفته های اخیر کاهشی و مسیر تعادل قیمتی پیش گرفته است.
موتمنی با اشاره به اینکه همچنان اختلاف قیمت میان خودروهای وارداتی وجود دارد، بیان کرد: در حال حاضر خودرو سانتافه با 37 میلیون تومان زیر قیمت شرکت، توسان با 20 میلیون زیر قیمت و سراتو با 9 میلیون تومان زیر قیمت شرکت در بازار خرید و فروش می شود.
او دلیل کاهش جدی قیمت برخی خودروها دربازار شب عید را تصمیم و رای دیوان عدالت اداری عنوان کرد و گفت: یکی از دلایل کاهش شدید قیمت خودرو طی روزهای اخیر، انتظار مصرف کنندگان برای رای دیوان است.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو اظهار کرد: علاوه بر انتظار مصرف کنندگان برای رای دیوان عدالت اداری، یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت خودروهای وارداتی، کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان  است.
به گفته او، گرچه هنوز اختلاف قیمت و دو نرخی بودن قیمت برخی خودروها در بازار مشاهده می شود، اما نه تنها تا پایان سال افزایش قیمتی پیش بینی نمی شود، بلکه کاهش قیمت نیز امکان پذیر است.

موتمنی در پاسخ به اینکه آیا کاهش قیمت فعلی خودروها به منظور شکست حباب خودروها است، بیان کرد: حباب  قیمتی در ماه های اخیر به تعیین تعرفه های خودروهای وارداتی وابسته بود که پس از تعیین تعرفه ها، کم کم قیمت ها کاهشی شد.

منبع: جام نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *