ساعت هوشمند Gear S4 سامسونگ

سامسونگ به تازگی پتنتی را به ثبت رسانده که به نظر می رسد متعلق به ساعت هوشمند Gear S4 و قابلیت بی نظیر این گجت در اندازه گیری فشار خون باشد.

اپل قابلیت های سلامت محور بسیاری را در ساعت های هوشمند خود در نظر گرفت که در نوع خود اقدام هوشمندانه ای به نظر می رسد، چرا که خدمات سلامت‌محور یک صنعت ۳ تریلیون دلاری است و دستیابی به بخش بسیار کوچک این صنعت می تواند سود هنگفتی را عاید شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی کند.

جالب است بدانید ساعت هوشمند اپل در حال حاضر به چنان محبوبیتی رسیده که حتی در یکی از بزرگترین تحقیقات قلبی- عروقی از آنها استفاده شده است. از این رو، غول کوپرتینویی نیز برنامه های بلند مدتی برای دستگاه های پوشیدنی خود دارد.

یکی از موضوعات مهم که در دنیای ساعت های هوشمند و گجت های پوشیدنی سلامت محور مغفول مانده بدون شک قابلیت این دستگاه ها در اندازه گیری، بررسی و ذخیره اطلاعات فشار خون است که حتی جایگاه مهمتری نسبت به محاسبه ضربان قلب دارد.

این روزها همه افراد به راحتی ضربان قلبشان را اندازه گیری می کنند و حتی شرکت سامسونگ از زمان معرفی گلکسی اس 5 در برخی از گوشی های خود حسگر ضربان قلب تعبیه کرد. این در حالی است که تا به حال به غیر از ساعت هوشمند هارت گاید (HeartGuide) ساخت شرکت Omron هیچ دیوایس جمع و جوری معرفی نشده است که بتواند فارغ از هرگونه دستگاه فشار سنج ارائه شده از سوی اشخاص ثالث، فشار خون را اندازه بگیرد. اما به نظر می رسد سامسونگ قصد دارد بازی جدیدی را در این عرصه آغاز کند.

ساعت هوشمند Gear S4

تصویر بالا متعلق به ثبت اختراع سامسونگ است که احتمالا ساعت هوشمند Gear S4 را نمایش می دهد. همانطور که مشاهده می کنید، این ساعت حتی از ساعت هوشمند HeartGuide هم کوچکتر است. شکل های بالا به این موضوع اشاره دارد که ساعت جدید سامسونگ همچنان برای اندازه گیری الگوهای پراکنده خونی، متکی به اشعه های نور است (درست همانند حسگرهای ضربان قلب این شرکت). اما آنچه این سیستم را متفاوت کرده نحوه بازخوانی الگوریتم های ارسالی از بدن به دستگاه است.

این سیستم صرف نظر از اینکه در ساعت هوشمند Gear S4 یا هر وسیله پوشیدنی دیگری مورد استفاده قرار گیرد، از سنسورها و فناوری هایی بهره می برد که در حال حاضر در برخی دستگاه ها مشاهده می شود، اما ساز و کار متفاوت آن در اندازه گیری فشار خون و تعبیر اطلاعات دریافتی باعث شده است که این دستگاه، پیشرفته ترین سیستم اندازه گیری فشار خون را به خود اختصاص دهد.

اگر روزی این ساعت هوشمند به تولید انبوه برسد، بدون شک با کشف بزرگی روبه رو خواهیم بود، چرا که این وسیله کوچک با تجزیه و تحلیل دائمی فشار خون، نقش یک دکتر مهربان و کاربلد را بازی می کند!

منبع: کلیک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *