برند ردمی رابط کاربری MIUI را کنار می‌گذارد

بر اساس گزارشات منتشر شده به‌نظر می‌آید برند ردمی رابط کاربری MIUI را کنار می‌گذارد و به دنبال توسعه رابط کاربری اختصاصی خود برود.

ژانویه 2019 (دی 97) بود که برند ردمی پس از شیائومی مستقل شد و مسیر پیشرفت را در پیش گرفت در ابتدا به‌نظر می‌آمد که قرار نیست فاصله‌ای میان این برند و شیائومی وجود داشته باشد اما رفته رفته ردمی مسیر استقلال را در پیش گرفته و حالا هم به دنبال طراحی و توسعه رابط کاربری خود بوده تا MIUI را بازنشسته کند.

برند ردمی رابط کاربری MIUI را کنار می‌گذارد

بر اساس گزارشات منتشر شده، رابط کاربری MIUI تعدادی ویژگی متمایز و منحصر به فرد برای گوشی‌های Redmi ارائه می‌دهد. البته این گزارش ذکر نکرده که دقیقاً در مورد چه ویژگی‌هایی صحبت می‌کند و تنها به ذکر تفاوت‌های بصری بسنده کرده است. به عبارت دیگر شاهد برخی تفاوت‌ها در زمینه ظاهر این رابط کاربری بوده و از نظر عملکردی MIUI برای گوشی‌های Redmi و Xiaomi یکسان خواهد بود. اما انیمیشن‌ها، نمادها و سایر عناصر رابط گرافیکی متفاوت هستند.

البته هنوز این تغییرات در سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند Redmi اعمال نشده و به نظر می‌آید که کار به تازگی آغاز شده است. البته ممکن است تفاوت‌های مورد اشاره با عرضه MIUI 13 رسانه‌ای شده و اولین قدم برای استقلال رابط کاربری برند ردمی برداشته شود.

علاوه بر این گوگل نسخه پایدار اندروید 12 را منتشر کرده و گوشی‌های هوشمند پیکسل هم اولین گوشی‌هایی نبودند که نسخه جدید سیستم‌عامل جدید گوگل را دریافت کردند. در عوض سایر برندها از گوگل جلو زده و گوشی‌های  OnePlus 9 و OnePlus 9 Pro جز اولین دستگاه‌هایی بودند که اندروید 12 را دریافت کردند. همچنین شیائومی هم از رسماً انتشار اولین نسخه بتا MIUI مبتنی بر اندروید 12 را اعلام کرده است.

بر این اساس گوشی‌های Xiaomi Mi 11 ، Xiaomi Mi 11 Pro ، Xiaomi Mi 11 Ultra و Xiaomi Mi 11i اولین دستگاه‌هایی هستند که سیستم‌عامل جدید گوگل را دریافت می‌کنند.

البته هنوز مدت زمان فاز آزمایشی اندروید 12 این شرکت‌ها اعلام نشده و آنها باید روی اشکالات آن کار کرده و همه مشکلات را برطرف کنند. پس از آن هم نسخه پایدار رابط کاربری MIUI بر اساس اندروید 12 منتشر خواهد شد. لازم به یادآوری است که نسخه‌های بتا اغلب دارای تعداد زیادی مشکل هستند.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *