وضعیت پهنای باند بین‌الملل کشور

وزیر ارتباطات که طی هفته‌های گذشته با انتقادات بسیاری به دلیل سرعت پایین اینترنت روبرو شده، نمودارهایی که به عنوان ترافیک سرویس‌های گوگل در ایران و وضعیت پهنای باند کشور منتشر شده‌اند را جعلی خواند.

عیسی زارع پور که به نظر می‌رسد اصلا با گزارش‌های واصله در مورد سرعت پایین اینترنت موافق نیست، به سبک رییس جمهور سابق آمریکا نمودارهایی که چندی پیش برای نشان دادن افت احتمالی پهنای باند و ترافیک گوگل در کشور منتشر شده بود را «فیک نیوز» خواند.

وزیر ارتباطات در این باره گفت: خبرهای جعلی گاهی آنقدر باورپذیر آماده می‌شوند که ممکن است طیف بزرگی از جامعه باور و بر اساس آن قضاوت کنند یا تصمیم بگیرند. اگر بخواهم نمونه‌ای در روزهای اخیر مثال بزنم این دو شکل‌اند. شکل پایینی «نمودار ترافیک سایت‌ساز گوگل است که در دو هفته گذشته افت کرده و به هیچ وجه نشان‌دهنده ترافیک کل گوگل نیست».

نمودارهای منتشر شده از وضعیت پهنای باند بین‌الملل کشور فیک هستند

زارع‌پور ادعا کرده که این نمودار در روزهای گذشته به عنوان وضعیت کل سرویس‌های گوگل در ایران و حتی به عنوان وضعیت پهنای باند اینترنت کشور در شبکه‌های اجتماعی مختلف دست به دست می‌شده است.

نمودارهای منتشر شده از وضعیت پهنای باند بین‌الملل کشور فیک هستند

او سپس تصویر بالا که در این لینک قابل رویت است را منتشر کرد. این تصویر میزان استفاده از سرویس جستجوی وب گوگل در کشورمان را در همان بازه زمانی به نمایش می‌گذارد.

آقای وزیر در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: یکی از راه‌های مقابله با فیک‌نیوزها تقویت «تفکر نقاد» است. تفکر نقاد به ما کمک می‌کند تا پیش از آنکه در فضای مجازی چیزی را بپذیریم درباره منبع، گوینده و هدف آن کنجکاو شویم و کنکاش کنیم.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *