پروژکتور گیمینگ بنکیو

BenQ، برندی نام آشنا در بازار که اغلب با مانتیورهای گیمینگ خود شناخته می‌شود، این بار محصولی عجیب و غریب را برای این دسته از کاربران معرفی کرده است: یک پروژکتور گیمینگ بنکیو با قابلیت پخش 4K HDR !

پروژکتور گیمینگ بنکیو با عنوان مدل X3000i، یک پروژکتور 4LED DLP است که ادعا می‌شود تأخیر ورودی کمی دارد. اگرچه این پروژکتور از کیفیت 4K پشتیبانی می‌کند، اما این رزولوشن تنها به نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز منتهی می‌شود.

 با این حال، دستگاه دارای دو حالت مختلف گیمینگ روی رزولوشن 1080p است که از نرخ نوسازی 240 هرتز با تأخیر ورودی 4.16 میلی ثانیه یا 120 هرتز با تاخیر ورودی 8 میلی ثانیه پشتیبانی می‌کند.

پروژکتور گیمینگ بنکیو با قابلیت پخش 4K HDR

پروژکتور گیمینگ بنکیو در مجموع دارای سه پورت HDMI 2.0b است که سومین درگاه مخفی آن توسط یک دانگل HDMI استفاده می‌شود؛ درگاهی که ویژگی‌های «هوشمند» را به پروژکتور اضافه می‌کند.این دانگل همان مدل QS01 است که پیش‌تر بنکیو در محصولات خود استفاده می‌کرد، با این تفاوت که این بار به اندروید 10 بروزرسانی شده است.

سایر اتصالات دستگاه نیز شامل یک پورت USB Type-A 2.0 با قابلیت ارائه جریان 2.5 آمپر، یک پورت سریال RS232، یک جک 12 ولت DC ، جک 3.5 میلی متری صدا و خروجی S/PDIF اپتیکال است.

پروژکتور گیمینگ بنکیو با قابلیت پخش 4K HDR

یکی از پورت‌های HDMI قابل دسترس پروژکتور X3000i بنکیو از eARC (کانال بازگشت صوتی پیشرفته) پشتیبانی می‌کند و علاوه بر آن، دستگاه دارای یک جفت بلندگوی یکپارچه است که خروجی صوتی 10 واتی را ارائه می‌هد.

این پروژکتور قابلیت نصب شدن به سقف را دارد. همچنین درون جعبه دارای یک جفت پایه اضافی نیز هست که ظاهراً هنگام نصب پروژکتور به صورت وارونه استفاده می‌شود.

BenQ یک ویژگی زوم 1.3 برابری را نیز برای این پروژکتور در نظر گرفته است که می‌تواند فاصله نمایش را کاهش دهد. علاوه بر این، دستگاه قادر است یک تصویر 120 اینچی را در فاصله سه متری به نمایش بگذارد.

سه تنظیمات مختلف روشنایی در این پروژکتور گیمینگ با حداکثر روشنایی 3000 لومن وجود دارد و نسبت کنتراست آن با روشنایی منبع نور فعال 500000:1 است. با این حال، BenQ به نسبت کنتراست پیش فرض دستگاه اشاره‌ای نمی‌کند.

پروژکتور گیمینگ بنکیو با قابلیت پخش 4K HDR

همچنین چندین تنظیم تصویر پیش قرض مختلف برای سبک‌های بازی RPG، شوتر اول شخص و بازی‌های ورزشی در این پروژکتور بنکیو وجود دارد.

البته این پروژکتور چندان قابل حمل و کوچک نیست، زیرا وزن آن 6.4 کیلوگرم بوده و مصرف برق معمولی آن 330 وات است. همچنین با دستگاه با قیمت 1999 دلاری خود ارزان نیست. با این وجود، پروژکتور گیمینگ بنکیو اگر مشخصات وعده داده شده را به خوبی عملی کند، می‌تواند در رقابت با هم‌قیمت‌های خود حرفی برای گفتن داشته باشد.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *