پرچمدار جدید نوکیا

گوشی نوکیا X5 روز ۱۱ جولای (۲۰ تیر)  به عنوان پرچمدار جدید نوکیا معرفی می شود، که احتمالا در سه ماه سوم سال ۲۰۱۸ به بازار خواهد آمد.

نوکیا پس از این بازخورد مثبتی از راه اندازی اولین گوشی هوشمند همراه با بریدگی بالای صفحه نمایش خود را معرفی کرد. شرکت HMD global نیز شایعاتی را منتشر کرد که در نظر دارد دستگاهی مشابه را برای هفته آینده در چین رونمایی کند.

این گوشی که نوکیا X5، که به عنوان Nokia 5.1 Plus مشهور است، جدیدترین گوشی این برند است که قرار است چند روز دیگر یعنی تاریخ ۱۱ جولای رونمایی شود. برنامه های تبلیغاتی نوکیا نیز اخیراً برای سری جدید گوشی نوکیا ایکس آغاز شده است، اگر بخواهیم مقایسه ای با نسخه قبلی آن داشته باشیم، صفحه نمایش اندکی دارای رزولوشن بیشتر در مقایسه با نوکیا X6 است.

گفته می‌شود که این گوشی دارای پردازنده مدیاتک است که به اندازه پردازنده اسنپدراگون گران نیست و همین مسئله ممکن است بر روی قیمت این گوشی تاثیر بگذارد. با این حال هنوز مشخص نیست که آیا شرکت HMD global از دو ورژن مختلف ارزان و گران با پردازنده های مختلف بر روی نوکیا ایکس ۵ رونمایی می‌کند یا خیر.

پیش از این شرکت نوکیا برای پرچمداران خود از پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده کرده بود و گوشی ها دارای شارژ وایرلس، جک هدفون و حاشیه بالای صفحه نمایش بودند، اما دوربین آنها شبیه به طراحی دوربینهای لومیای همیشگی نبود و جنس بدنه شیشه ای بود.

گفته می‌شود که نوکیا احتمالا در ماه های آینده نیز از گوشی های دیگر خود مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۷۱۰ و اسنپدراگون ۸۴۵ رونمایی می کند و احتمالا نوکیا X7 دارای چیپست اسنپدراگون ۷۱۰ باشد.

همچنین نوکیا X5 یا ۵.۱ پلاس احتمالا در دو نسخه با حافظه ذخیره سازی ۳۲ گیگابایت و ۶۴ گیگابایت ارائه خواهد شد که احتمالا به ترتیب ۷۹۹ یوان (۱۲۰ دلار ) و ۹۹۹ یوان (حدودا ۱۵۰ دلار) قیمت گذاری خواهند شد. با این حال توجه داشته باشید که HMD Global همیشه قیمت گوشی های خود در چین را ارزان تر از سایر کشورها تعیین می کند تا بتواند در این بازار فوق رقابتی، با شرکت های محلی رقابت کند. بنابراین ما انتظار داریم که نسخه جهانی این گوشی، قیمت کمی بالاتر داشته باشد.

از دیگر مشخصات آن می توان به سنسورهای اثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، پردازنده هشت هسته ای با فرکانس ۲ گیگاهرتز اشاره کرد. این گوشی دارای دو دوربین اصلی ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی است و قادر است ویدئو هایی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل ضبط کند.

یک باطری ۳۰۰۰ میلی آمپری میزبان این گوشی است و قابلیت اتصال به بلوتوث ۴.۲ و اینترنت ۴G را دارد. از دیگر مشخصات این اسمارتفون می توان به وزن ۱۶۰ گرم، سیستم عامل پیش فرض اندروید اوریو ۸.۱ و درگاه کارت حافظه خارجی اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *