تغییر کاربری کارخانه های تولید آیفون

همان‌طور که در جریان هستید گسترش ویروس کرونا صنایع و کارخانجات کشور چین را فلج کرده است و اکثر آن‌ها به شکل نیمه فعال در آمده اند. اکنون روند تغییر کاربری کارخانه های تولید آیفون شکل گرفته است. در این بین شرکت فاکس‌کان که به عنوان یکی از تولید کنندگان بزرگ گوشی‌های آیفون شناخته می‌شود، تصمیم گرفته است تا به منظور مبارزه با ویروس کرونا روزانه 2 میلیون ماسک پزشکی تولید کند تا کمبودهای بازار را جبران کند.

مدتی پیش شرکت فاکس‌کان اعلام کرد که به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا کارخانه خود را به صورت موقت تعطیل می‌کند، همچنین این شرکت با انتشار اطلاعیه‌ای به کارگران خود اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی از مراجعه به محل کار خود داری کنند. حال شرکت فاکس‌کان قصد دارد تا کارخانه خود را مجدداً فعال کند، اما این شرکت قصد دارد تا علاوه بر گوشی‌های آیفون، به طور روزانه 2 میلیون ماسک پزشکی تولید کند.

گسترش ویروس کرونا در چین باعث افزایش مصرف ماسک‌های پزشکی شده است، به شکلی که میزان تقاضا بیشتر از میزان عرضه است و چین با مشکل کمبود ماسک پزشکی مواجه شده است؛ در همین راستا شرکت فاکس‌کان برای جبران این کمبود اقدام به تولید ماسک‌های پزشکی کرده است.

تغییر کاربری کارخانه های تولید آیفون برای تولید ماسک

فاکس‌کان معتقد است که با انجام این اقدام پیشگیرانه می‌تواند در مبارزه با ویروس کرونا نقش مثبتی را ایفا کند و هرچه جان آدم‌های بیشتری را نجات دهد، در غلبه کردن به این ویروس موفق تر خواهد بود. فاکس‌کان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده قطعات الکترونیکی در جهان است که علاوه بر تولید آیفون، قطعات مورد نیاز تبلت آی‌پد، کتاب‌خوان کیندل آمازون و کنسول پلی‌استیشن را تولید می‌کند.

در حال حاضر شرکت فاکس‌کان تولید آزمایشی ماسک‌های پزشکی را در کارخانه شنزن خود آغاز کرده است. ماسک‌های تولیدی در ابتدا برای مراقبت از کارکنان این شرکت استفاده خواهند شد و به گفته این شرکت، انجام چنین کاری نه تنها بزرگ‌ترین مسئولیت شرکت بلکه مسئولیت اجتماعی ما است.

طبق اعلام رسمی فاکس‌کان زمانی که تولید ماسک به حد کافی برسد، این ماسک‌ها در اختیار سایرین قرار داده می‌شود. البته این تنها خدمت فاکس‌کان برای مبارزه با ویروس کرونا نیست، بلکه شرکت فاکس‌کان به تازگی از نسل جدید تجهیزات مادون قرمز برای اندازه گیری دما در دفاتر خود استفاده کرده است تا به عفونت‌های احتمالی را در میان کارمندانش شناسایی کند.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *