یوتیوب پسوند HD را از رزولوشن 720p حذف کرد

سال‌ها است که همه ما 720p را به عنوان «HD» (high-definition یا وضوح بالا) می‌شناسیم. اما بر اساس تغییر جدید یوتیوب پسوند HD را از رزولوشن 720p حذف کرد و 720p از این پس وضوح بالا محسوب نمی‌شود.

تقریباً همه ما می‌دانیم روال دنیای ویدئو به چه صورت است. اگر ویدئو 360p یا 480p باشد، «وضوح استاندارد یا SD» را به آن نسبت می‌دهیم. اگر ویدئو 720p یا بالاتر باشد، عنوان «وضوح بالا یا HD» را به آن نسبت می‌دهیم. البته دسته وضوح بالا به زیرشاخه‌هایی نظیر HD، FHD و UHD تقسیم می‌شود. هرچه رزولوشن بالاتر باشد، عنوانی پر زرق و برق‌تر را با خود یدک می‌کشد.

از همه این‌ها که بگذریم، هنوز بسیاری از ما، از مانیتورهایی با رزولوشون 720p استفاده می‌کنیم و سال‌ها است که از 720p با عنوان «HD» یاد می‌کنیم. اما آنطور که پیداست، دست‌اندرکاران YouTube نظر کاملاً متفاوتی دارند.

اگر همین الان وبسایت YouTube را با هرکدام از مرورگرهای سافاری، کروم یا Edge باز کنید، ویدئویی را انتخاب و پخش کنید و به قسمت تنظیم دستی رزولوشن ویدئو در حال پخش مراجعه کنید، در همانند تصویر زیر، مشاهده خواهید کرد که پسوند HD از جلوی رزولوشن 720p حذف شده‌است.

یوتیوب پسوند HD را از رزولوشن 720p حذف کرد

هنوز مشخص نیست عامل مشوق گوگل برای اخذ این تصمیم چه بوده است. اما آنچه که به وضوح می‌دانیم این است که این تغییر، تنها دسته‌بندی رزولوشن ویدئوها است و عملاً چیزی را تغییر نخواهد داد. ویدئوهای 720p پیشین، چه با عنوان HD و چه با عنوان SD همان کیفیت سابق را خواهند داشت.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *