گوشی Mi 5s Plus شیائومی

شیائومی برای اولین بار از فناوری Clear Sight شرکت کوالکام که برای به کار گیری دوربین دوگانه در گوشی های هوشمند طراحی شده است، استفاده می کند که گوشی Mi 5s Plus شیائومی از آن جمله است.

گوشی Mi 5s Plus شیائومی از پردازنده فوق العاده قدرتمند اسنپ دراگون ۸۲۱ استفاده می کند. علاوه بر سرعت زیاد، این پردازنده دارای عملکردی خیره کننده و در عین حال مصرف بهینه انرژی است. اما تراشه تنها محصول کوالکام نیست که شیائومی از آن در گوشی خود استفاده کرده است. به گفته شیائومی، به کار گیری فناوری دوربین دوگانه Clear Sight کوالکام در Mi 5s Plus، قدرت تصویر برداری فوق العاده ای به این گوشی هوشمند داده است.

Mi 5s Plus اولین گوشی هوشمندی است که از این پلتفرم کوالکام استفاده می کند. این پلتفرم به عنوان یک راه حل آسان و آماده برای تولید کنندگانی که قصد دارند از دوربین های دوگانه در محصولاتشان استفاده کنند، ارائه شده است. فناوری Clear Sight برای ثبت تصاویری با دامنه دینامیک بهتر، جزییات بیشتر و نویز کمتر در محیط هایی با نور کم با استفاده از دو دوربین (یکی رنگی و دیگری سیاه و سفید) به صورت همزمان طراحی شده است.

دوربین مونوکروم یا سیاه و سفید می تواند نور بیشتری جذب کرده و جزییات بیشتر و نویز کمتری را به ثبت برساند. این گوشی با استفاده از الگوریتم ترکیب Clear Sight کوالکام، تصاویر گرفته شده با دو دوربین را ادغام کرده و تصویری با جزییات بیشتر و نویز کمتر به ارمغان می آورد.

جالب است بدانید که گوشی Mi 5s Plus شیائومی از سنسور های دوربین یکسانی استفاده می کند، اما لایه رنگی فیلتر یکی از آن ها حذف شده است. در نتیجه آن دوربین قادر به ثبت تصاویر رنگی نیست، ولی در عوض نرخ جذب نور آن ۳ برابر افزایش می یابد. به گفته شیائومی، تصاویر ثبت شده سیاه و سفید بدون فیلتر رنگی دارای کنتراست بالاتر، نویز کمتر و وضوح بیشتری است. وقتی این تصویر با تصویر رنگی که توسط دوربین دیگر ثبت شده ترکیب می شود، نتیجه یک تصویر با کیفیت بهبود یافته است.

ماژول Clear Sight به تنهایی کاملا یکپارچه بوده و از دو دوربین سونی و الگوریتم های جانبی تصویر برداری در نور کم استفاده می کند که با پردازش گر سیگنال تصویر Spectra کوالکام اجرا می شود. این پردازش گر ها می توانند تصاویر را به صورت همزمان دریافت نموده و آن ها را فورا ترکیب کنند.

منبع: کلیک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *