پتنت گوشی هواوی با دوربین سه گانه پاپ آپ

تمامی شرکت ها بدنبال افزایش استفاده از نمایشگر هستند و بتازگی پتنت گوشی هواوی با دوربین سه گانه پاپ آپ و چرخنده معرفی شده است که این دوربین بالارونده و چرخنده است.

پتنت گوشی هواوی با دوربین سه گانه پاپ آپ و چرخنده

چند سالی است که تولیدکنندگان گوشی‌های موبایل در تلاشند تا گوشی‌هایی را طراحی کنند که نمایشگری یک دست داشته باشد و تا حد امکان حاشیه‌ها و محل قرار گیری دوربین و… در آن حذف شده باشد. از این رو مدت‌هاست که شاهد کاهش حاشیه‌ها، کم کردن بریدگی بالای نمایشگر، استفاده از نمایشگر روزنه‌دار و…. هستیم. با این وجود یک روش طراحی جدید، مدتی است که توجه کمپانی‌های مختلف را به خود جلب کرده است و آن هم طراحی دوربین به صورت پاپ آپ و چرخنده است.

مهم‌ترین گوشی که در این حوزه می‌توانیم مثال بزنیم، گوشی گلکسی A80 سامسونگ است که دوربین سلفی و اصلی در آن یکی است و در واقع همان دوربین اصلی نقش دوربین سلفی را هم بازی می‌کند.

حالا به نظر می‌رسد که هواوی هم به این نوع طراحی گوشی علاقه‌مند شده است. درواقع هواوی به تازگی پتنتی از یک گوشی با دوربین جهنده و چرخنده را معرفی کرده است که دارای دوربین سه گانه است. این پتنت در تاریخ 17 دسامبر 2019 منتشر شده است.

این پتنت گوشی هواوی با دوربین سه گانه پاپ آپ و چرخنده شباهت زیادی به گوشی زنفون 6 ایسوس دارد اما در پتنت هواوی به جای دوربین دوگانه، از دوربین سه گانه استفاده شده است. این دوربین قادر است تا بالا رفته و 180 درجه بچرخد و به این ترتیب دوربین اصلی به عنوان دوربین سلفی به کار گرفته شود. ضمنا از آنجایی که یکی از سه دوربین این گوشی اولتراواید است، می‌توانید عکس‌های سلفی اولتراواید هم ثبت کنید.

درست است که این طراحی هیجان انگیز است و نظر افراد زیادی را به خود جلب می‌کند اما هنوز مشخص نیست که این طراحی چه زمانی به مرحله اجرا برسد. اما بی شک زمانی که هواوی گوشی‌هایی با این قابلیت را راهی بازار کند، طرفداران زیادی پیدا خواهد کرد.

منبع:فیسیت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *