گوشی شیائومی بلک شارک 3

امروزه گوشی‌های هوشمند گیمینگ در بازار با داشتن صفحه نمایش‌هایی با نرخ نوسازی بالا در کنار نرخ نمونه برداری لمس بسیار بالاتر به تدریج در حال محبوب شدن هستند. در این زمینه، گوشی شیائومی بلک شارک 3 پا را فراتر گذاشته و به مشخصات سطح بالایی مجهز شده است.

همان طور که می‌دانید گوشی Black Shark 2 Pro دارای نرخ نمونه‌برداری لمس ۲۴۰ هرتزی بود و حالا طبق اعلام هم‌بنیان‌گذار شرکت شیائومی، Lei Jun، گوشی شیائومی بلک شارک 3 این عدد را به ۲۷۰ هرتز می‌رساند.

گوشی شیائومی بلک شارک 3

اما باید بگوییم این خبر بدان معنا نیست که نرخ نوسازی تصویر هم ۲۷۰ هرتز است. برای جلوگیری از سردرگمی باید گفت که تنها گوشی Black Shark 3 زمانی که کاربر با آن تعامل می‌کند بیشتر از دوبرابر نسبت به بقیه گوشی‌های هوشمند داده از صفحه لمسی دریافت می‌کند. تأثیر این قابلیت را می‌توان در سریع‌تر و روان‌تر بودن انیمیشن‌های رابط کاربری و پاسخ‌دهی کلی این گوشی خلاصه کرد. البته شیائومی هنوز نرخ نوسازی تصویر این گوشی هوشمند را مشخص نکرده است اما می‌توان حدس زد که ۱۲۰ یا ۱۴۴ هرتز باشد.

افزایش این نرخ باید بر روی عمر باتری تاثیر بگذارد. البته هرچند این گوشی به باتری حجیمی مجهز می‌شود و این موضوع برای کاربران اهمیتی ندارد. همچنین آقای Lei Jun بیان کرده است که این شرکت توانسته تاخیر لمس تک‌انگشتی این گوشی را از ۲۸ میلی‌ثانیه در نسل قبل به ۲۴ میلی‌ثانیه کاهش دهد. با وجود این، او درباره بقیه مشخصات فنی این گوشی صحبتی به میان نیاورده است که البته حدس زدن آن کار دشواری نیست.

گوشی شیائومی بلک شارک 3

اگر شیائومی می‌توانست از چیپست اسنپ‌دراگون ۸۶۵ پلاس در این مدل استفاده کند، Black Shark 3 به عنوان اولین گوشی دارای این تراشه نام می‌گرفت. اما با توجه به تاریخ معرفی آن که در تاریخ ۱۳ اسفند است، این شرکت انتخابی غیر از اسنپ‌دراگون ۸۶۵ ندارد. یقیناً این تراشه با مقدار بالایی رم LPDDR5 همراه می‌شود.

همان طور که خبر دارید، سامسونگ اعلام کرده است که تولید انبوه بسته‌های رم ۱۶ گیگابایتی را با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری‌ نسل دومش آغاز کرده است. در نتیجه می‌تواند انتظار داشت که Black Shark 3 حافظه‌ای به اندازه یک لپ‌تاپ بالارده داشته باشد. اطلاعات بیشتر درباره این گوشی نیز در مراسم معرفی آن اعلام می‌شود.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *