ویندوز 10 با یک کرنل کامل لینوکس

به نظر باید منتظر افق‌های جدیدی رابطه عاشقانه‌ای که مایکروسافت از چند سال پیش در ارتباط با لینوکس شروع کرده باشیم. امروز مایکروسافت در پستی در وبلاگ خود اعلام کرد که بروزرسانی بعدی ویندوز در داخل محیط برنامه جدید ویندوز ترمینال، یک نسخه از کرنل کامل لینوکس را به همراه خواهد داشت.

همانطور که در مطالب پیشین گفتیم، شرکت مایکروسافت قصد دارد با یک بروزرسانی بزرگ، نرم‌افزار جدید Windows Terminal را برای کاربران ویندوز 10 ارائه کند.

کرنل کامل لینوکس

یکی از قابلیت‌های این نرم‌افزار جدید که هدف از آن تجمیع کلیه نرم‌افزارهای خط فرمان داخل ویندوز می‌باشد این است که کاربران می‌توانند یک کرنل جامع لینوکس را نیز در اختیار داشته باشند و کدهای مد نظر خود را بدون دردسر و نیاز به مجازی سازی و یا هر روش دیگری، داخل ویندوز اجرا کنند.

این قابلیت طبق آنچه مایکروسافت اعلام کرده ابتدا در پایان ماه جون (اواسط تیر ماه) برای کاربران اینسایدر و بر پایه نسخه 4.19 که آخرین نسخه پایدار فعلی کرنل لینوکس است عرضه خواهد شد. البته همانطور که مایکروسافت اعلام کرده این اولین باری نیست که کرنل لینوکس روی پلتفرم‌های شرکت مایکروسافت ارائه می‌شوند و سال گذشته نیز این شرکت پلتفرم فضای ابری خود یعنی Azure Sphere را با توانایی دسترسی به کرنل لینوکس ارائه نموده بود.

نکته مهم دیگر در مورد این کرنل این است که مایکروسافت اصل اوپن سورس بودن آن را حفظ کرده و کاربران می‌توانند در صورت دلخواه نسبت به ایجاد تغییرات و ساخت نسخه اختصاصی خود اقدام کرده و حتی آن را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند.

در توصیف ویژگی‌های این ساید لودینگ در محیط ویندوز نیز اعلام شده که امولاتور موجود توانایی اجرای بسیار سریعتر دستورات، استفاده بهینه‌تر از حافظه و همچنین راه‌اندازی سریعتر است.

به هر حال باید منتظر باشیم تا بروزرسانی جدید مایکروسافت از راه برسد و شاید کاربران عادی در پاییز سال جاری بتوانند از این قابلیت جذاب، خارج از حلقه اینسایدر استفاده کنند.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *