پشتیبانی اپلیکیشن ها از قابلیت Scoped Storage

اندروید Q دارای قابلیت Scoped Storage است؛ با این حال گوگل قصد دارد توسعه دهندگان را مجبور به استفاده از آن برای اندروید R کند.

اندروید Q به یک قابلیت امنیتی جدید مجهز شده که Scoped Storage یا حافظه محدود نام دارد. این قابلیت نحوه ارتباط اپلیکیشن ها با حافظه داخلی دستگاه را مشخص می کند.

این ویژگی باعث می شود هر اپلیکیشن تنها به یک فضای مخصوص دسترسی داشته باشد. این فضا برای اجرا و همچنین ذخیره سازی اطلاعات استفاده می شود. در این میان اپلیکیشن ها به دیگر بخش های حافظه داخلی دسترسی ندارند.

در حال حاضر، این قابلیت مشکلاتی را برای کاربران اندروید Q بتا 2 به همراه داشته است. اپلیکیشن هایی که در بتای اول این نسخه از سیستم عامل موبایل گوگل نصب شده اند، بدون اجبار برای محدودسازی فضا و با استفاده از قابلیت سازگاری به خوبی اجرا می شوند.

گوگل با عرضه بتای 2 اندروید کیو، استفاده از قابلیت Scoped Storage را برای دستگاه و اپلیکیشن ها تبدیل به یک اجبار کرد. در صورتی که کاربر یک اپلیکیشن را پاک و دوباره روی گوشی خود نصب کند، این برنامه به درستی اجرا نمی شود.

قابلیت Scoped Storage

گوگل به تمام توسعه دهندگان این موضوع را گوشزد کرده بود که قبل از عرضه نسخه نهایی اندروید Q، باید برای اپلیکیشن های خود از آخرین API استفاده کنند. با توجه به فرصت کم برای توسعه دهندگان، بسیاری از آن ها قادر به بروزرسانی برنامه های خود نیستند.

به علت عدم امکان استفاده از آخرین API در تمام برنامه های اندروید، گوگل تصمیم گرفته پشتیبانی از این قابلیت را در اندروید R تبدیل به یک اجبار کند. با توجه به این موضوع، تمام اپلیکیشن های اندرویدی باید تا سال 2020 قادر به پشتیبانی از این ویژگی باشند.

قابلیت Scoped Storage باعث می شود برنامه ها به فضای محدودی دسترسی داشته باشند و امنیت اطلاعات کاربران افزایش پیدا کند.

منبع:کلیک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *