پرچمدار شیائومی می میکس آلفا

امروز در رویداد ویژه‌ای از خاص و عجیب‌ترین گوشی پرچمدار شیائومی می میکس آلفا رونمایی شد. این محصول به صفحه نمایش دورتادور نسبت صفحه نمایش به بدنه 180 درصد مجهز شده است و در طراحی آن از ایده گوشی‌های هوشمند تاشو استفاده شده است.

در ماه‌های اخیر شایعه‌های مختلفی در خصوص پرچمدار شیائومی می میکس آلفا منتشر شده بود، اما هیچ رسانه‌ای از طراحی غیر معمول و انقلابی این محصول خبر نداشت. می میکس آلفا اولین گوشی هوشمند جهان است که به صفحه نمایش دورتادور نسبت صفحه نمایش به بدنه 180 درصد تولید شده است.

شیائومی می میکس آلفا

شیائومی در ساخت بدنه این گوشی هوشمند از فلز تیتانیومی رده هوانوردی استفاده کرده است که وزن آن نسبت به استیل ضد زنگ بسیار کمتر است و مقاومت بهتری در مقابل ضربات ناگهانی دارد. البته شگفتی‌های این محصول به صفحه نمایش و طراحی غیر معمول آن ختم نمی‌شود، بلکه شیائومی برای اولین در این گوشی هوشمند از دوربین قدرتمند 108 مگاپیکسلی استفاده کرده است که می‌تواند تصاویری با رزولوشن 12032×9024 را به ثبت برساند.

شیائومی در کنار دوربین قدرتمند 108 مگاپیکسلی، بر روی این گوشی از دو سنسور 20 مگاپیسکلی فوق عریض و 12 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت بزرگنمایی دو برابری اپتیکال استفاده کرده است که در مجموع یک ماژول سه گانه را تشکیل می‌دهند. در این محصول دیگر خبری از دوربین سلفی نیست، زیرا به توجه به وجود صفحه دورتادور دیگر نیازی به آن نخواهید داشت و می‌توانید از دوربین اصلی قدرتمند این محصول برای ثبت تصاویر سلفی با حداکثر کیفیت استفاده کنید.

شیائومی در این محصول فقط از یک دکمه فیزیکی در قسمت بالایی دستگاه برای خاموش و روشن کردن آن استفاده کرده است و به دلیل استفاده از صفحه نمایش دورتادور امکان نصب دکمه تنظیم صدا وجود نداشت؛ در همین راستا شیائومی لبه‌های صفحه نمایش این محصول را حساس به فشار طراحی کرده است و با استفاده از یک مکانیزم ویژه امکان کنترل بخش‌های مختلف دستگاه و تنظیم صدا با استفاده از لبه‌های صفحه نمایش این گوشی امکان پذیر است.

پرچمدار شیائومی می میکس آلفا

مانند اکثر پرچمداران جدید، می میکس آلفا به سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش مجهز شده است و همچنین بلندگو مکالمه و اسپیکر‌های پخش صدا در زیر صفحه نمایش این محصول قرار گرفته اند. شیائومی برای قدرت پردازشی این محصول از تراشه قدرتمند اسنپ دراگون 855 پلاس به همراه حافظه رم 12 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 512 گیگابایتی استفاده کرده است؛ همچنین این محصول از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کند.

شیائومی برای تامین انرژی مورد نیاز این محصول از یک باتری قدرتمند 4050 میلی آمپر ساعتی به همراه فناوری شارژ 40 واتی استفاده کرده است. این محصول بیشتر شبیه به یک طرح مفهومی است، اما شیائومی اعلام کرده است که می میکس آلفا به شکل محدود در حال تولید برای عرضه تجاری است و قصد دارد تا آن را در ماه دسامبر به بازار عرضه کند.

پرچمدار شیائومی می میکس آلفا

تا این لحظه شیائومی در خصوص عرضه جهانی این محصول اطلاعاتی منتشر نکرده است، اما قیمت این محصول در بازار چین 19,999 برابر با 2810 دلار خواهد بود و خرید آن برای اکثر کاربران ممکن نیست. حتی قیمت این محصول از گوشی‌های تاشو گلکسی فولد و میت ایکس بالاتر است. با صرف نظر از قطعات رده بالا، یکی از دلایل قیمت بالای این محصول، روند ساخت و مونتاژ زمان بر و بسیار پیچیده آن نسبت به گوشی‌های هوشمند معمولی است. شیائومی برای اسمبل این محصول باید تمام قطعات را بر روی یک‌دیگر قرار دهد و سپس صفحه نمایش و لایه محافظ آن را بر روی قطعات قرار دهد؛ با توجه به این موضوع امکان تعمیر پذیری این دستگاه نزدیک به صفر خواهد بود.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *