هواوی میت 40 با پردازنده کایرین 1000

شرکت هواوی در حال کار روی پردازنده کایرین 1000 با لیتوگرافی 5 نانومتری است. گوشی هواوی میت 40 یکی از نخستین محصولاتی است که به این پردازنده قوی مجهز می شود.

می دانیم که شرکت هواوی پیش از آغاز تحریم های آمریکا نیز همواره ایده های ناب و خلاقانه ای را برای گوشی های اندرویدی ارائه کرده است. اکنون خبر رسیده که این شرکت قصد دارد تا در اواسط سال آینده میلادی، نسل جدید پردازنده های خود یعنی کایرین 1000 را نیز به دنیا معرفی کند.

 هواوی در زمینه ساخت چیپست های مخصوص گوشی کارنامه درخشانی دارد. همانطور که می دانید، این تولیدکننده چینی چیپست های خود را تحت عنوان کایرین به بازار می فرستد و اخیرا نیز گوشی های سری میت 30 را با پردازنده کایرین 990 در اختیار مشتریان قرار داده است. اما شاید جالب باشد بدانید که این آخرین باری است که هواوی از لیتوگرافی 7 نانومتری در پردازنده های خود استفاده می کند.

پردازنده کایرین 1000 با لیتوگرافی 5 نانومتری

چیپست کایرین 1000 بر اساس لیتوگرافی 5 نانومتری ساخته می شود و CPU آن از معماری A77 بهره می برد. این محصول احتمالا در اواسط سال 2020 آماده ورود به بازار خواهد بود و نخستین بار برای گوشی هواوی میت 40 عرضه می شود. حال باید دید که آیا کایرین 1000 توانایی رقابت با پردازنده های اسنپدراگون شرکت کوالکام را دارد یا خیر.

هواوی میت 40 با پردازنده کایرین 1000

امروزه کشمکش های بین هواوی و دولت آمریکا به یک مسئله مهم در دنیای تکنولوژی تبدیل شده است. ری ژنگفی، مدیر اجرایی شرکت هواوی به تازگی اعلام کرده که این شرکت، قادر است بدون دریافت کمک از ایالات متحده آمریکا نیز به حیات خود ادامه دهد. به گفته ژنگفی، اکنون بسیاری از شرکت های سازنده غربی برای تولید محصولات خود، نیازی به حمایت آمریکا ندارند و این موضوع اعتماد به نفس هواوی را بیش از پیش بالا برده است.

منبع:کلیک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *