ماشین حساب ساده و همه کاره

ماشین ‌حساب مدل IN-130T یکی دیگر از مدل‌های رومیزی شرکت اینفینیتی است. این ماشین حساب 14 رقمی دارای 120 مرحله چک عملیات محاسباتی بوده و صفحه نمایش بسیار بزرگ این ماشین حساب از ویژگی‌های مثبت آن به شمار می‌رود. برق مصرفی دستگاه از طریق باتری و پنل خورشیدی تامین می‌شود. طی روز و در محیط‌های پرنور می‌توانید بدون نیاز به باتری از ماشین حساب استفاده کنید. عملیات محاسباتی مهم در حافظه‌ی دستگاه ذخیره می‌شوند و در نتیجه می‌توانید مطمئن باشید هیچی چیزی در محاسبات شما از یاد نخواهد رفت. دکمه‌های پلاستیکی به کار رفته بسیار راحت بوده و کار کردن با دستگاه را آسان می‌کنند. با این ماشین می‌توانید به محاسبه‌ی درصد، مالیات، هزینه‌ و سود و زیان بپردازید. قسمتی از صفحه نمایش با علامت‌های (+, -, ×, ÷) عملیات در حال انجام شما را نشان می‌دهد.

ماشین حساب رومیزی 130T
گالری تصاویر
ماشین حساب رومیزی 130T اینفینیتی
ماشین حساب اینفینیتی 130T
ماشین حساب رومیزی 130T
ماشین حساب رومیزی 130T
ویژگی‌های کالا
  • Easy-to-use key designاستفاده از کلیدهای بزرگ به همراه رنگ بندی متفاوت باعث کاهش خطا و افزایش دید می‌شود.
  • Digit Punctuationبا درج علامت جدا كننده بین گروههای سه تایی اعداد، خواندن اعداد بزرگ چند رقمی سهولت پیدا می كند.
  • Check & Correctقابلیت بررسی و اصلاح 120 مرحله‌ محاسبات انجام شده بصورت دستی و اتومات
  • Large Displayصفحه نمایش بزرگ خواندن اعداد را تسهیل می نماید و از فشار به چشم می كاهد.
  • Twin Powerدستگاه با دو منبع تغذیه كار میكند، باطری و پنل خورشیدی
  • Tax calculationامکان محاسبه مستقیم و سریع مالیات
مشخصات ظاهری
ابعاد37×۱4۰×۱۹۰ میلی‌متر
وزن190 گرم
تعداد کارکتر14 رقم
اقلام همراهدفترچه راهنمای انگلیسی
جنس بدنهپلاستیک فشرده از مواد با کیفیت
بررسی تخصصی

ماشین حساب رومیزی اینفینیتی مدل 130T به لطف داشتن کلید 000 و صفحه نمایش 14 رقمی مناسب انجام تمامی موارد حسابداری می باشد. همچنین از قابلیت های اصلی این مدل میتوان به قابلیت چک دستی و اتومات محاسبات انجام شده اشاره نمود که تاثیر زیادی در افزایش سرعت عمل در بررسی و صحت سنجی محاسبات دارد. صفحه نمایش ماشین حساب رومیزی اینفینیتی مدل 130T بزرگ طراحی شده است که اعداد را خواناتر نشان خواهد داد و این ویژگی بدون شک در انجام محاسبات دارای اهمیت است و در کاهش خطا تاثیر بسزایی دارد. این ماشین حساب همچنین با داشتن کلیدهای مخصوص فرایند مالیات گیری این قابلیت را به آسانی در اختیار ما قرار می‌دهد.

از قابلیت‌های ماشین حساب 14 رقمی حسابداری اینفینیتی مدل IN-130T می‌توان به نشانه گذاری رقمی اشاره کرد که خواندن اعداد چند رقمی با قرار دادن نشانه بین گروه‌های سه عددی را آسان‌تر کرده است. صفحه نمایش بزرگی که برای این ماشین حساب تعبیه شده، نمایش و خواندن اعداد را تسهیل کرده و فشار به چشم را کاهش می‌دهد. چاپ اعداد روی دکمه‌های ماشین حساب ساده اینفینیتی مدل IN-130T بصورت دولایه صورت گرفته است که امکان کم رنگ شدن نوشته‌‌ی رو کلیدها را در طولانی مدت کاهش دهد.

کاربرد کلید GT در ماشین حساب چیست؟

هر زمان که برای انجام یک محاسبه کلید [=] را فشار دهیم، نتیجه در یک حافظه بزرگ ذخیره می‌شود و با فشردن کلید [GT] مجموع نتایج تمامی محاسبات قبلی بر روی نمایشگر ماشین حساب نمایش داده خواهد شد.

روش محاسبه مالیات چیست؟

باید نرخ مالیات (درصد مالیات) را وارد کنیم که به صورت مقابل عمل می‌کنیم. ابتدا کلید [AC] و سپس عدد درصد مالیات (مثلا 9) و سپس کلید [RATE] و سپس کلید [+ TAX] را فشار دهید. اکنون درصد مالیات در ماشین حساب ثبت می شود. مثال: برای محاسبه شماره مالیات 150 به صورت مقابل عمل می کنیم، ابتدا کلید [AC] را فشار می دهیم و عدد 150 را وارد می کنیم، سپس کلید [+ TAX] را فشار می دهیم، اکنون مجموع عدد 150 و مالیات اضافه شده به آن را می بینیم و برای دیدن دوباره فقط شماره مالیات، کلید [+ TAX] را فشار دهید. این فرآیند برای کاهش نرخ مالیات از یک عدد با جایگزینی کلید [+ TAX] با [-TAX] انجام می شود. توجه کنید که برای مشاهده نرخ مالیات ثبت شده در ماشین حساب، ابتدا کلید [AC]، سپس کلید [RATE] و سپس کلید [TAX-] را فشار دهید.

کاربرد کلید MU در ماشین حساب چیست؟

MU مخفیف کلمه Mark Up به معنی نشانه گذاری می باشد. که عملکرد آنرا با یک مثال توضیح می دهیم.

مثال: اگر قیمت خرید یک کالا 1000 تومان باشد و ما سود 25 درصد برای فروش کالا در نظر داشته باشیم. قیمت فروش و سود فروش چقدر است؟

ابتدا عدد 1000 را وارد کرده و کلید [MU] را فشار دهید و سپس عدد 25 (درصد سود مورد نظر) را وارد کرده و کلید [%] را فشار دهید. اکنون قیمت فروش کالا نمایش داده می شود و برای بدست آوردن سود فروش کلید [=] را فشار دهید.

روش صحیح محاسبه درصد در این ماشین حساب چیست؟

به روش زیر عمل نمایید:

اضافه کردن 10 درصد به عدد 200 :: [%] 10 [+] 200

کسر کردن 10 درصد از عدد 200 :: [%] 10 [-] 200