ماشین حساب حرفه ای با جابجایی راحت

ماشین ‌حساب مدل IN-120 یکی دیگر از مدل‌های رومیزی شرکت اینفینیتی است که می‌توانید از آن برای انجام محاسبات روزمره‌ی خود و یا در فروشگاه از آن استفاده کنید و با توجه به سایز مناسب آن برای افرادی که در طول روز مدام نیاز به یک ماشین حساب با کیفیت و با قابلیت های یک ماشین حساب حسابداری دارند، جایگاه ویژه‌ی دارد. با این ماشین‌حساب قادر خواهید بود محاسبات را تا 112 مرحله بررسی و اصلاح کنید.

ماشین حساب رومیزی 120
گالری تصاویر
ماشین حساب رومیزی 120
ویژگی‌های کالا
  • Digit Punctuationبا درج علامت جدا كننده بین گروههای سه تایی اعداد، خواندن اعداد بزرگ چند رقمی سهولت پیدا می كند.
  • Tax calculationامکان محاسبه مستقیم و سریع مالیات
  • Check & Correctقابلیت بررسی و اصلاح 112 مرحله‌ محاسبات انجام شده بصورت دستی و اتومات
  • Large Displayصفحه نمایش بزرگ خواندن اعداد را تسهیل می نماید و از فشار به چشم می كاهد.
  • Twin Powerدستگاه با دو منبع تغذیه كار میكند، باطری و پنل خورشیدی
مشخصات ظاهری
ابعاد31×۱23×۱40 میلی‌متر
وزن130 گرم
تعداد کارکتر12 رقم
اقلام همراهدفترچه راهنمای انگلیسی
جنس بدنهپلاستیک ABS با کیفیت بالا
بررسی تخصصی

ماشین حساب رومیزی اینفینیتی مدل IN-120 کلیدهای راحت و بسیار کم صدایی داشته و وارد نمودن اعداد و انجام محاسبات به ‌سادگی و با کمترین مزاحمت برای سایر افراد انجام می‌شود. انرژی این ماشین‌حساب از دو منبع باتری و پنل خورشیدی تأمین می‌شود و درنتیجه در صورت کافی بودن نور محیط نیازی به باتری نیست. از قابلیت‌های محاسباتی این دستگاه می‌توان به محاسبه‌ی مالیات و درصد اشاره کرد که آن را برای استفاده در فروشگاه و شرکت ها مناسب ساخته است.

در ماشین حساب ساده اینفینیتی مدل 120 ابعاد تمامی اجزا با دقت طراحی شده که به موجب آن ما با یک ماشین حساب رومیزی سایز کوچک روبه رو هستیم که کلیدهای بسیار راحتی داشته و اعداد در صفحه نمایش آن بسیار خوانا و شفاف هستند.

روش محاسبه مالیات چیست؟

باید نرخ مالیات (درصد مالیات) را وارد کنیم که به صورت مقابل عمل می‌کنیم. ابتدا کلید [AC] و سپس عدد درصد مالیات (مثلا 9) و سپس کلید [RATE] و سپس کلید [+ TAX] را فشار دهید. اکنون درصد مالیات در ماشین حساب ثبت می شود. مثال: برای محاسبه شماره مالیات 150 به صورت مقابل عمل می کنیم، ابتدا کلید [AC] را فشار می دهیم و عدد 150 را وارد می کنیم، سپس کلید [+ TAX] را فشار می دهیم، اکنون مجموع عدد 150 و مالیات اضافه شده به آن را می بینیم و برای دیدن دوباره فقط شماره مالیات، کلید [+ TAX] را فشار دهید. این فرآیند برای کاهش نرخ مالیات از یک عدد با جایگزینی کلید [+ TAX] با [-TAX] انجام می شود. توجه کنید که برای مشاهده نرخ مالیات ثبت شده در ماشین حساب، ابتدا کلید [AC]، سپس کلید [RATE] و سپس کلید [TAX-] را فشار دهید.

کاربرد کلید GT در ماشین حساب چیست؟

هر زمان که برای انجام یک محاسبه کلید [=] را فشار دهیم، نتیجه در یک حافظه بزرگ ذخیره می‌شود و با فشردن کلید [GT] مجموع نتایج تمامی محاسبات قبلی بر روی نمایشگر ماشین حساب نمایش داده خواهد شد.

کاربرد کلید MU در ماشین حساب چیست؟

MU مخفیف کلمه Mark Up به معنی نشانه گذاری می باشد. که عملکرد آنرا با یک مثال توضیح می دهیم.

مثال: اگر قیمت خرید یک کالا 1000 تومان باشد و ما سود 25 درصد برای فروش کالا در نظر داشته باشیم. قیمت فروش و سود فروش چقدر است؟

ابتدا عدد 1000 را وارد کرده و کلید [MU] را فشار دهید و سپس عدد 25 (درصد سود مورد نظر) را وارد کرده و کلید [%] را فشار دهید. اکنون قیمت فروش کالا نمایش داده می شود و برای بدست آوردن سود فروش کلید [=] را فشار دهید.

روش صحیح محاسبه درصد در این ماشین حساب چیست؟

به روش زیر عمل نمایید:

اضافه کردن 10 درصد به عدد 200 :: [%] 10 [+] 200

کسر کردن 10 درصد از عدد 200 :: [%] 10 [-] 200