قیمت پلی استیشن 5

پس از تایید رسمی ساخت نسل بعدی کنسول پلی استیشن از سوی شرکت سونی، حدس و گمانه زنی های متعددی در خصوص قیمت پلی استیشن 5 به وجود آمده است.

هفته پیش بود که شرکت سرگرمی های تعاملی سونی سرانجام سکوت خود در قبال نسل بعدی کنسول های بازی را شکست و ضمن تایید ساخت پلی استیشن 5، اطلاعات اندکی در خصوص مشخصات فنی آن نیز به اشتراک گذاشت. جزئیاتی که تا حدودی از سخت افزار قدرتمند این دستگاه حکایت دارد و ویژگی های آن از جمله کاهش سرعت لودینگ بازی ها، پشتیبانی از رزولوشن 8K، پشتیبانی از فناوری Ray-Tracing و استفاده از هارد دیسک SSD را مشخص می کند.

اگرچه به‌کارگیری سخت افزار قدرتمند در این دستگاه نوید بازی های با کیفیت در نسل آینده را می دهد، اما این موضوع نگرانی هایی هم در زمینه قیمت پلی استیشن 5 به وجود آورده است. از این رو، تحلیلگران متعددی قیمت نهایی این کنسول را متناسب با شرایط حال حاضر تخمین می زنند که برخی ها به جهش چند صد دلاری قیمت PS5 معتقد هستند.

در پی ادعای شرکت بازی سازی Pastebin مبنی بر قیمت 500 دلاری کنسول پلی استیشن 5، حال این بار یکی از شرکت های تحلیلگر صنعت بازی های ویدیویی به نام پلام اسمیتزر مدعی است که قیمت پلی استیشن 5 در زمان عرضه در حدود 399 دلار خواهد بود.

قیمت پلی استیشن 5

به گفته این شرکت، سونی در نسل نهم کنسول پلی استیشن از پردازنده 3600G شرکت AMD بر پایه معماری ZEN 2 با فناوری ساخت 7 نانومتری استفاده می کند که ارزش این سخت افزار چیزی در حدود 180 الی 220 دلار پیش بینی شده است.

بر این اساس، پلام اسمیتزر معتقد است که شرکت سونی با استفاده از سخت افزار مذکور در تلاش است تا قیمت نهایی کنسول پلی استیشن 5 را در محدوده 400 دلار حفظ کند. این ادعا تا حدودی با صحبت های سونی در خصوص قیمت پلی استیشن مطابقت دارد چرا که سونی پیش تر اعلام کرده بود قیمت پلی استیشن 5 معقول، رضایت بخش و منصفانه خواهد بود.

در حال حاضر تاریخ عرضه کنسول های نسل نهم ایکس باکس و پلی استیشن از سوی منابع رسمی مشخص نشده است. با این حال، شواهد امر گویای این موضوع است که این دو دستگاه در سال میلادی 2020 راهی بازار می شوند.

منبع:کلیک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *