قویترین پردازنده گیمینگ برای لپ تاپ

به نظر می‌آید AMD با دست پر به استقبال از نمایشگاه CES 2023 می‌رود. پردازنده‌های Zen 4 با کش 3D V-Cache که عملا قویترین پردازنده گیمینگ برای لپ تاپ بوده و کارت‌های گرافیک RDNA3 جدید از جمله این محصولات خواهند بود که انتظار می‌رود در جریان رویداد CES 2023 معرفی شوند.

دکتر لیزا سو، مدیرعامل AMD یکی از سخنرانان افتتاحیه نمایشگاه CES 2023 در 14 دی ماه خواهد بود که انتظار می‌رود با دستی پر در میان طرفداران تیم قرمز حاضر شده و به معرفی جدیدترین دستاوردهای AMD بپردازد.

قویترین پردازنده گیمینگ برای لپ تاپ

از جمله محصولاتی که انتظار می‌رود در جریان این رویداد معرفی شود، پردازنده‌های Zen 4 با کش V-Cache است. پردازنده‌های V-Cache موجب بهبود فوق‌العاده سرعت اجرای بازی‌ها خواهند شد. نکته جالب توجه اینکه انتظار می‌رود تیم قرمز سنت شکنی کرده و سه پردازنده V-Cache را در جریان این نمایشگاه معرفی کند.

همچنین پردازنده‌های Zen 4 شامل رایزن 7600 و 7700 هم از دیگر محصولات حاضر در این مراسم خواهند بود. علاوه بر این پردازنده‌های لپ تاپ سری 8000 و Dragon Range از دیگر محصولات تیم قرمز محسوب می‌شوند که احتمال معرفی آنها در جریان این رویداد وجود دارد.

تیم قرمز وعده داده که یک پردازنده گیمینگ برای لپ تاپ با بیشترین تعداد هسته و رشته و حافظه کش را معرفی خواهد کرد. همچنین احتمال رونمایی از پردازنده‌های Phoenix در جریان این نمایشگاه وجود دارد.

AMD تاکنون تنها یک پردازنده گرافیکی RDNA3 خود را معرفی کرده است. بنابراین معرفی کارت‌های گرافیک RX 7800 XT و احتمالا RX 7700 XT دور از انتظار نیست. در مقابل انویدیا احتمالاً RTX 4070 Ti را در نمایشگاه CES معرفی خواهد کرد.

در مقابل تاکنون اینتل هیچ رویداد مطبوعاتی را برای CES 2023 تایید نکرده است. با این وجود گفته می‌شود این شرکت قرار است سری پردازنده‌های دسکتاپ نسل سیزدهم non-K و سری پردازنده‌های لپ تاپ نسل سیزدهم Core HX/HK/H را معرفی کند. علاوه بر این، اینتل باید در همین رویداد قیمت و تاریخ عرضه پردازنده Core i9-13900KS با فرکانس 6 گیگاهرتز را اعلام کند.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *