فناوری ارتباط ماهواره ای آیفون 14

اپل به تازگی در جریان رونمایی از سری آیفون 14 در مراسم Far Out به معرفی فناوری ارتباط ماهواره ای آیفون 14 پرداخته است. قابلیتی که با استفاده از آن می‌توان نسبت به ارسال پیام اضطراری از طریق ماهواره در مناطق دور افتاده اقدام کرد.

اتصال ماهواره‌ای یکی از شایعات اصلی پیرامون سری آیفون 14 در طی ماه‌های اخیر بوده است و اکنون با معرفی این سری، شاهد به واقعیت پیوستن قابلیت مذکور هستیم. البته این نوع از ارتباط تنها برای ارسال پیام اضطراری در نظر گرفته شده و اپل عنوان Emergency SOS را برای آن انتخاب کرده است.

فناوری ارتباط ماهواره ای آیفون 14

به کمک قابلیت Emergency SOS، آیفون‌های سری 14 می‌توانند از آنتن خود جهت اتصال با فرکانس ماهواره‌ای نیز استفاده کنند. شرکت اپل برای قابلیت ارتباط ماهواره ای آیفون 14 سخت افزار و نرم افزار جدید و سفارشی طراحی نموده تا این گوشی‌ها بتوانند بدون نیاز به هیچ گونه آنتن بزرگ خارجی، با ماهواره‌ها ارتباط برقرار کنند.

اپل وعده داده است که ارسال هر پیام از طریق ماهواره در این روش کمتر از ۱۵ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت؛ البته در شرایطی که آسمان صاف باشد و شرایط جوی ایده‌آل را شاهد باشیم.

همه چیز درباره فناوری ارتباط ماهواره ای آیفون 14

البته پهنای باند این سیستم ارتباطی در حال حاضر تنها به اندازه ارسال پیام متنی کافی است و عمده استفاده آن نیز در شرایط اضطراری است که سرویس‌های مخابراتی فاقد سرویس‌دهی هستند، اما ارتباط آن از نوع دو طرفه است و فرد نیازمند کمک، از جزئیات کمک رسانی و مشخصات تیم نجات نیز مطلع می‌شود.

با این بروز رسانی جدید، نرم افزار Find My می‌تواند از طریق ارتباط ماهواره‌ای، موقعیت شما را به صورت زنده برای دوستان شما ارسال کند و آن‌ها را در جریان وضعیت شما قرار دهد.

نحوه کار فناوری ارتباط ماهواره ای آیفون 14

رابط کاربری این قابلیت به کاربران کمک می‌کند گوشی خود را در جهتی قرار دهند که بتواند بیشترین سیگنال را دریافت کند. وقتی ارتباط برقرار شد، کاربر می‌تواند با سرویس‌دهنده‌های اضطراری ارتباط برقرار کند.

اپل می‌گوید وقتی پیام به ماهواره ارسال شود، به مراکز پاسخ‌دهی اضطراری هدایت خواهد شد. اگر این مراکز فقط برای تماس‌های صوتی در دسترس باشند، پیام ابتدا به مرکز پاسخگویی منتقل می‌شود تا آن‌ها با مراکز اضطراری تماس برقرار کنند.

فناوری ارتباط ماهواره ای آیفون 14 از ماه نوامبر، فقط در دسترس کاربران ایالات متحده و کانادا قرار خواهد گرفت. قابلیت اتصال به ماهواره برای ارسال پیام اضطراری به مدت دو سال برای کاربران سری آیفون ۱۴ به صورت رایگان در دسترس قرار خواهد داشت. مشخص نیست بعد از گذشت دو سال، کاربران باید برای استفاده از آن چقدر پرداخت کنند.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *