فروش دارو توسط آمازون

آمازون تائیدیه مجوز فروش داروهای عمده فروشی را دریافت کرده است.

کسب و کار آمازون که فروش کالاهای عمده فروشی را برای مشتریان تجاری خود به انجام میرساند، برنامه ای برای فروش و توزیع محصولات دارویی دارد که حرف و حدیث ان را از سال گذشته آغاز کرده است.

آمازون پروژه‌ای به نام Health care راه اندازی کرده که در آن میخواهد به کسب و کار فروش آنلاین دارو وارد شود. به نظر میرسد آمازون افرادی را هم استخدام خواهد کرد  که در حوزه سلامت فعالیت میکنند و به روند فروش دارو آشنایی دارند. البته به نظر نمیرسد که آمازون سعی داشته باشد فعلا داروها را به خانه‌ها ارسال کند بلکه آن را برای عقد قرارداد با بیمارستانها در نظر گرفته است.

این شرکت قصد دارد نیازهای دارویی کمتر حساس را به بیمارستانها یا کلینیکهای کوچک از طریق سرویس amazon Business خود بفرستد و به این نتیجه رسیده است که ورود به این کسب و کار و فضای پزشکی و دارویی بیشتر از آنچه تصور میشود چالشی است.

چندین شرکت توزیع کننده دارو و مراقبتهای بهداشتی نیز این میان نگران از رونق افتادن کسب وکار خود هستند که تا زمانی که این نگرانی ها به تهدید تبدیل شود و آمازون وارد این حیطه شود، زمان زیادی طول میکشد. تنها حالتی که آمازون نتواند بیمارستانهای بزرگ را متقاعد به تغییر فرایند خرید سنتی دارو از طریق واسطه ها کند، این کسب و کار میتواند به رونق بیاندیشد.

همچنین آمازون نیاز به ایجاد یک شبکه لجستیک پیچیده تر دارد که محصولات دارویی حساس به دما را نیز پشتیبانی کند.

با همه این دشواری آمازون فکر ورود به این فضا را از سر بیرون نکرده و در هر بازه ای خبرهای متفاوتی از ان منتشر میکند. گزارشهای مختلف نشان میدهند که ممکن است یک روز این کسب و کار یک نسخه تجویزی مستقیم به مشتری را نیز در زمره خدماتش قرار دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *