شبکه ارتباطی 5.5G با ظرفیت ده برابری نسبت به 5G

در رویداد روز گذشته هواوی، مدیر بخش محصولات هواوی به رونمایی از شبکه ارتباطی 5.5G پرداخته و توضیحاتی در مورد آینده این شبکه ارتباطی و سخن از امکان پیشرفت ده برابری این فناوری ارتباطی به میان آوردند.

فناوری ارتباطی 5.5G همانطور که از نامش پیداست یک نسخه پیشرفته‌تر از شبکه 5G بوده که به برخی از ویژگی‌های جدید نسبت به نسل قبلی مجهز شده است. هواوی ادعا می‌کند 5.5G می‌تواند تجربه تعاملی را بهبود داده و قابلیت‌های جدیدی برای اینترنت اشیاء به همراه بیاورد.

البته بنابر ادعای وانگ تائو، مدیر بخش محصولات هواوی 5.5G باید در شش محور بهبود پیدا کند تا بتواند به ظرفیت بیش از 10 برابر نسبت به نسل فعلی برسد. این حوزه‌های فناوری شامل بازسازی طیف (Spectrum reconstruction)، بهبود Uplink، بهبود کامل سناریوی اینترنت اشیا، Synesthesia، نسل چهارم شبکه رانندگی خودکار و  استفاده از فناوری‌های سبز هستند.

 

شبکه ارتباطی 5.5G با ظرفیت ده برابری نسبت به 5G در راه است

اما برای دستیابی به ویژگی‌های فوق‌العاده فناوری ارتباطی 5.5G باید شبکه فعلی 5G به طرق مختلف تقویت شده و در سرعت دانلود و آپلود، موقعیت دقیق و چگالی اتصال هم پیشرفت‌هایی حاصل شود. علاوه بر این افزودن قابلیت های جدیدی به این شبکه مانند Perception هم به بهبود وضعیت آن کمک می‌کند.

مدیران هواوی گفته‌اند که شبکه 5.5G نسخه بعدی شبکه 5G فعلی بوده و در واقع شبکه پیشرفته‌ای است که با الهام از 5G ساخته شده است و قرار است از تمام دستگاه‌های 5G هم پشتیبانی کند.

علاوه بر این شبکه 5.5G باید از همه باندهای فرکانسی زیر 100 گیگاهرتز هم پشتیبانی کرده و انتظار می‌رود این شبکه سرعت دانلود گیگابیتی را با تاخیر کمتر از ۵ میلی ثانیه در مقایسه با 5G ارائه دهد.

هواوی به طور مداوم در حال بهبود قابلیت‌های شبکه 5.5G بوده و پیش‌بینی غول فناوری چینی بر این است که 5.5G در بسیاری از جنبه‌ها از شبکه 5G فعلی بهتر عمل کند.

ناگفته نماند پس از اتمام کار شبکه 5.5G هواوی به سراغ نسل بعدی این شبکه خواهد رفت و احتمالاً این شرکت به همراه شرکای خود از سال 2025 تا 2030 کار بر روی نسل جدید این شبکه ارتباطی را آغاز خواهند کرد.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *