سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

وبسایت رسمی بنچمارک Antutu به تازگی جدیدترین لیست قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی بازار جهانی در ماه گذشته میلادی را منتشر کرده که بعد از مدت‌ها پرچمداری از سامسونگ (سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس) به صدر آن رسیده است.

قبل از هر تحلیلی باید به این مورد اشاره کنیم که AnTuTu معمولاً ماهانه دو نوع رتبه‌بندی برای قدرتمندترین گوشی‌‌های اندرویدی اعلام می‌کند. آمار اول متعلق به گوشی‌هایی است که تنها در کشور چین عرضه و استفاده می‌شوند و آمار دوم که جنبه عمومی‌تری دارد برای گوشی‌های بازار جهانی است. پس در نظر داشته باشید که ممکن است شما آمار دیگری از همین بنچمارک برای ماه جاری مربوط به قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی را ببینید ولی این آمار لزوماً شامل همه مناطق دنیا نمی‌شود.

نکته مهم دیگر در خصوص امتیازهای اعلامی توسط AnTuTu این است که این رتبه‌‎بندی بر اساس میانگین امتیازات کسب شده توسط یک مدل گوشی است. برای مثال ممکن است یک مدل گوشی اختلافی چند ده هزار امتیازی با گوشی دیگری با همین مدل بدست آورد و این مورد نمی‌تواند لزوماً باعث خطای بنچمارک و یا فرایند تست باشد؛ شرایط متفاوت تست از نظر دما، محیط و میزان نرم‌افزارهای اجرا شده در پس زمینه همگی می‌توانند روی امتیازهای نهایی موثر باشند و باید به این موارد توجه شود.

به هر حال در ادامه آمار ماه فوریه 2019 قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی را با هم می‌بینیم که در صدر آن گوشی پرچمدار شرکت سامسونگ یعنی Galaxy S10+ جای گرفته است و توانسته این امتیاز را با اختلافی در حدود 20 هزارتایی با گوشی آنر وی 20 و میت 20 ایکس از هواوی بدست آورد.

سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

نکته جالب دیگر در مورد تفاوت‌‎های دو نسخه جهانی و چین، تفاوت امتیازات یک گوشی است. این مورد می‌‎تواند چنین مفهومی را به همراه داشته باشد که شرکت‌های چینی به دلیل اینکه برخی تغییرات را در سخت‌افزار و نرم‌افزار نسخه چین خود به وجود می‌آورند، این مورد روی عملکرد این گوشی‌ها نیز موثر می‌شود. برای مثال گوشی میت 20 هواوی در رنکینگ چینی با کسب 306984 امتیاز در رتبه بندی قرار گرفته ولی در نسخه جهانی امتیاز آن 302985 است.

در نظر داشته باشید که گوشی‌‎هایی مانند شیائومی می 9، Lenovo Z5 Pro GT و البته ZTE nubia Red Magic Mars به صورت جهانی عرضه نشده‌اند و به همین دلیل گوشی گلکسی اس 10 پلاس توانسته با امتیاز حدود 332 هزارتایی خود به رتبه اول برسد.

منبع:شهر سخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *