کنسول مایکروسافت Scarlett

پس از مدت‌ها انتظار و شنیدن شایعات جسته و گریخته از پروژه جذاب کنسول بعدی مایکروسافت این شرکت ساعاتی پیش و در مطلع نمایشگاه E3 اولین اطلاعات رسمی از کنسول بازی بعدی خود که فعلاً در پروژه‌ای به نام کنسول مایکروسافت scarlett در حال توسعه است را به کاربران ارائه داد.

همانطور که روز گذشته به شما دوستان گفتیم مایکروسافت بالاخره دست به قلم شده و اطلاعات اندکی را همراه با یک ویدئو که توسط مهندسین شرکت در حال تشریح شرایط و ویژگی‌ها کنسول جدید است منتشر کرد.

در این ویدئو در مورد کنسول بعدی مایکروسافت گفته می‌شود که با اسکارلت بازی با هیچ کنسول و PC جدیدی قابل مقایسه نیست؛ در واقع مایکروسافت معتقد است که کنسول خروجی پروژه اسکارلت دستگاهی خواهد بود که خود می‌تواند حجم جدیدی از توانایی پردازشی را به کاربران ارائه دهد که پیش از آن کمتر تصورش را می‌کردیم؛ افقی نو در گیمینگ رده بالا.

به هر حال از این گفته‌های بیشتر تبلیغاتی که بگذریم کنسول جدید مایکروسافت قرار است مانند Xbox One با پردازنده‌ای اختصاصی و کاستوم و با همکاری شرکت AMDساخته شود. در بخش حافظه نیز قرار است از حافظه‌های RAM بسیار جذاب GDDR6 با پهنای باند بالای آنها استفاده شود و مسلماً آنطور که انتظارش را می‌کشیدیم، در بخش حافظه ذخیره‌سازی نیز از درایو‌های حالت جامد یا همان SSD‌ها استفاده خواهد شد که توان پردازشی مجموعه این ساختار بسیار هیجان انگیز جلوه می‌کند.

کنسول مایکروسافت Scarlett

اگرچه در مورد بخش گرافیکی داستان هنوز مطلبی به صورت رسمی اعلام نشده ولی بسیاری از متخصصان در وبسایت‌های معتبر بازی اعلام کرده‌اند که به طور قطع مایکروسافت با همکاری AMD نسخه‌ای اختصاصی از کارت‌های گرافیکی بر پایه فناوری جدید AMD Navi را برای این کنسول مورد استفاده قرار خواهد داد که در حالت عادی توانایی پردازشی بیشتری از هم رده‌های خود خواهد داشت.

در توصیف میزان توان پردازشی در این ویدئو اشاره می‌شود که کنسول اسکارلت می‌تواند تا 4 برابر قدرتمندتر از قوی‌ترین کنسول فعلی مایکروسافت یعنی Xbox One X باشد و این بدان معناست که کاربران یک پله بالاتر از توان پردازشی را دریافت خواهند کرد که می‌تواند به این دستگاه کمک کند به معنای واقعی حس بازی کردن با یک کنسول نسل نهمی را القا کند.

مایکروسافت در مورد نرخ فریم اجرای بازی‌ها به این مورد هم اشاره کرده که با اسکارلت توانایی گیمینگ 120 فریم بر ثانیه نیز ممکن خواهد بود و این کنسول قابلیت پشتیبانی زمان واقعی از Ray Tracing را نیز خواهد داشت که می‌تواند کیفیت تصویر و جلوه‌های ویژه را به نحو خارق‌العاده‌ای را به کاربر ارائه کند.

مورد بسیار جذاب و عالی دیگری در خصوص کنسول پروژه اسکارلت مطرح شده و آن قابلیت گسترده Backward Compatibility آن است. مایکروسافت در توصیف این قابلیت اعلام کرده که همه بازی‌های 4 نسل کنسول قبلی این شرکت نه تنها می‌توانند روی اسکارلت اجرا شوند، بلکه کیفیت اجرای آنها روی اسکارلت بسیار بالاتر از کنسولی خواهد بود که آن بازی در ابتدا برایش نوشته شده است.

بازی Halo Infinite

نکته دیگری که مایکروسافت با معرفی پروژه اسکارلت در وبسایت خود متذکر شده این است که این کنسول در تعطیلات سال نوی میلادی 2020 به صورت رسمی معرفی خواهد شد و به عنوان خامه روی کیک، بازی جذاب و پرطرفدار Halo Infinite نیز که به صورت اختصاصی برای آن توسعه داده شده نیز همراه کنسول، رونمایی می‌شود.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *