تعرفه واردات گوشی هوشمند بالای 600 دلار

تعرفه واردات گوشی هوشمند بالای 600 دلار


به نظر می‌آید تعرفه واردات گوشی هوشمند در سال آینده دستخوش تغییراتی خواهد شد. براساس لایحه بودجه سال آینده تعرفه واردات گوشی هوشمند بالای 600 دلار برابر با ۱۵ درصد تعیین شده است.

در جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ و در بخش تبصره ۷ حقوق ورودی رویه تجاری واردات گوشی های تلفن همراه خارجی بالای ۶۰۰ دلار برابر ۱۵ درصد تعیین شد. واردات گوشی در سایر رویه ها به ماخذ دو برابر محاسبه و دریافت خواهد شد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی (گمرک) مکلف است منابع حاضر از اجرای این حکم را به ردیف درآمدی ۱۱۰۴۱۰ واریز تا صرف حمایت از توسعه زیرساخت های صنعت میکروالکترونیک گردد.

واردات این کالاها از طریق مناطق آزاد تجاری و صنعتی، نیز مشمول این حکم می‌شود. مسئولیت تقسیم کار نهادی وظایف و راهبردی تحقق اهداف این بند برعهده کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دولت قرار دارد.

پیش از این نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اکثریت آرا تعرفه گمرکی گوشی‌های بالای 600 دلار را برای سال جاری برابر 12 درصد تعیین و برای انواع بازی‌های ویدئویی خارجی عوارض 10 درصدی در نظر گرفته بودند. اکنون به نظر می‌آید تجار برای وارادات گوشی‌های بالای 600 دلار در سال آینده باید 15 درصد تعرفه بپردازند.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *