بهترین گوشی دنیا برای عکاسی

تا دیروز عنوان متزلل و بحث برانگیز بهترین گوشی دنیا برای عکاسی از آن پرچمدار شرکت هواوی یعنی P30 Pro بود ولی با انتشار نتایج بررسی تخصصی وبسایت DxOMark حالا این عنوان به نسخه 5G گوشی Galaxy S10 رسیده است. با ما در ادامه همراه باشید تا ببینیم چرا این گوشی به این عنوان دست پیدا کرده است.

شاید تا به امروز بسیاری از کاربران تصور می‌کردند که تفاوت گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 نسخه 5G با نسخه اصلی یا Galaxy S10+ تنها در مورد پشتیبانی از شبکه نسل 5 مخابراتی باشد ولی در واقع این دو گوشی‌ علاوه بر مودم، در هر دو بخش دوربین جلو و دوربین پشت با هم متفاوت‌اند.

سامسونگ نسخه 5 جی گلکسی اس 10 را در هر دو سمت به سنسورهای جدید و بسیار کاربردی ToF مجهز کرده است تا بتواند به وسیله‌ی آنها کیفیت عکسبرداری و همچنین فیلمبرداری این گوشی را به صورت قابل توجهی افزایش دهد و نتایج تست‌های DxOMark نیز نشان می‌دهد این شرکت در هدف خود کاملاً موفق بوده است.

بنابر آزمایشات جدید و نتایج آن، گوشی Galaxy S10 5G توانسته در بخش عکسبرداری دوربین پشت به امتیاز 117 و در بخش فیلمبرداری به امتیاز 100 برسد و مجموع امتیاز دوربین این گوشی 112 اعلام شده که آن را هم تراز با گوشی Huawei P30 Pro قرار می‌دهد.

بهترین گوشی دنیا برای عکاسی

در این حالت شاید از خودتان بپرسید با این اوصاف چرا باید این گوشی را بهترین حال حاضر دنیای موبایل بدانیم؟ پاسخ این سوال در امتیاز دوربین سلفی این گوشی نهفته است؛ جایی که S10 5G توانسته به امتیاز بسیار عالی 97 (مقایسه کنید با امتیاز 89 گوشی Huawei P30 Pro) برای دوربین سلفی برسد که بسیار عالیست و اختلاف زیادی با دیگر گوشی‌های موجود در بازار دارد.

اما پس از توضیحات فوق بهتر است کمی در امتیازات این گوشی ریز شویم تا ببینیم این گوشی در کدام بخش‌ها توانسته‌اند عملکرد بهتری داشته باشد.

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم  استفاده از سنسور ToF برگ برنده گوشی S10 5G است. اضافه شدن این سنسور باعث شده است تا بتوان کیفیت بسیار بالاتری در بحث بوکه و فوکوس زنده را در هر دو بخش عکسبرداری و فیلمبرداری در مقایسه با Galaxy S10+ مشاهده نمود. البته این تنها عامل برتری این گوشی نسبت به مدل معمولی آن نیست و به نظر سامسونگ بهینه‌سازی‌های مشخصی را نیز در نرم‌افزار دوربین صورت داده و توانسته به صورت واضحی در بخش‌های رنگ و پایدارسازی تصویر، کیفیت علمکردی دوربین S10 5G را افزایش دهد.

سامسونگ گلکسی اس 10 نسخه 5G در بخش زوم، بوکه و فلش عملکرد بهتری از نسل قبلی خود دارد و بهبودهای آن در بخش فیلمبرداری نیز به ثبت جزئیات بهتر و بازتولید بهتر رنگ‌ها و برخی بهبودهای جزئی دیگر مربوط می‌شود.

نکته جالب در مورد دوربین این گوشی این است که سامسونگ برای اضافه کردن افکت بوکه به تصایور از اطلاعاتی که از سنسور تله فوتو دریافت می‌شود به جای اطلاعات دریافتی از سنسور اولترا واید دوربین استفاده کرد که این مورد باعث کاهش قابل توجه نویز و اعوجاجات تصویر شده است. در نظر داشته باشید که با آنالیز دقیق عملکرد هر یک از سنسورهای دستگاه مشخص شده است که سامسونگ برای افکت بوکه در این حالت از اطلاعات سنسور ToF استفاده نکرده است.

برتری Galaxy S10 5G بر هواوی p30 pro

اما در بخش دوربین سلفی هم همانطور که گفتیم بهترین عملکرد حال حاضر دنیای موبایل توسط گلکسی اس 10 نسخه 5G ارائه می‌شود. سامسونگ در گلکسی اس 10 پلاس توانسته بود به امتیاز 96 برسد و با جابجایی سنسور عمق میدان این گوشی با سنسور ToF و همچنین بهبودهای نرم‌افزاری به وجود آمده توانسته قدرت این دوربین را باز هم بهبود بخشد و حالا امتیاز دوربین سلفی به 97 برسد و فاصله زیادی با محصولات دیگر شرکت‌ها داشته باشد.

در این بخش نیز ترکیب جدید بهبودهایی در کیفیت نهایی تصویر دارد که این بهبودها به صورت ویژه در عملکرد فیلمبرداری دوربین سلفی بیشتر است.

به هر حال رقابت برای کسب عنوان بهترین دوربین موبایل هیچ گاه به پایان نمی‌رسد و همانطور که خبر امروز نشان داد مجموع عملکرد هر دوربین عقب و جلوی گوشی Galaxy S10 5G بهتر از دوربین Huawei P30 Pro است، مدت زیادی طول نخواهد کشید که یک گوشی توسط دیگر شرکت‌ها معرفی شود و این عنوان را از پرچمداران این دو شرکت برُباید.

منبع: شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *