برنامه نوت پد ویندوز با طراحی جدید

پس از مدت‌ها سرانجام مایکروسافت تصمیم گرفته تا دستی به سر و گوش برنامه نوت‌پد بکشد و برنامه نوت پد ویندوز با طراحی جدید را هماهنگ با رابط کاربری ویندوز 11 آپدیت کند.

به نظر می‌رسد برنامه نوت‌پد کاملاً باز طراحی شده و ظاهر آن جذاب‌تر و مدرن‌تر به نظر می‌آید. البته باید توجه داشت که مایکروسافت به فکر طرفداران کلاسیک خود بوده و این امکان را فراهم کرده تا کاربران بتوانند بین حالت‌های کلاسیک و مدرن برنامه نوت‌پد قدرت انتخاب داشته باشند.

برنامه نوت پد ویندوز با طراحی جدید

با توجه به تصاویر به‌نظر می‌آید گزینه‌ای را برای انتخاب تم در قسمت تنظیمات برنامه تعبیه کرده که این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که از حالت تاریک برنامه نوت‌پد استفاده کنند. همچنین در منوی تنظیمات می‌توان فونت، سبک و اندازه متن را تغییر داد و همچنین از رابط کاربری کلاسیک استفاده کرد

در حال حاضر نسخه 10.2103.7.0 بر روی استور مایکروسافت قرار دارد، در حالی که قرار است نوت‌پد جدید تحت نسخه 11.2110.13.0 عرضه شود. همچنین با توجه تصاویر به نظر می‌آید مایکروسافت گزینه‌های View و Help از این برنامه حذف کرده است.

برنامه نوت پد ویندوز با طراحی جدید

البته در حال حاضر مشخص نشده که برنامه Notepad جدید چگونه به ویندوز 11 اضافه می‌شود ولی احتمال دارد در چند هفته آینده شاهد عرضه نسخه بتا این نرم‌افزار برای اعضای اینسایدر ویندوز باشیم تا پس از تست‌های مختلف برنامه Notepad در نسخه پایدار سیستم‌عامل ویندوز ظاهر شود.

پیش از این مایکروسافت اولین نسخه پایدار ویندوز 11 را منتشر کرد که به‌زودی از طریق یک آپدیت در همه رایانه‌های سازگار با این نسخه از ویندوز در دسترس خواهد بود. البته گزارشات حاکی از آنست که برخی کاربران پس از ارتقا سیستم خود به ویندوز 11 با مشکلاتی روبرو شده اند.

نوت پد جدید ویندوز

بر این اساس مایکروسافت از برنامه Windows 11 Assistant برای آپدیت سیستم‌عامل خود استفاده کرده که پس از اتمام عملیات آپدیت در کمال تعجب کاربران گزارش کرده‌اند که ظاهر منوی استارت و تسک‌بار آنها تغییر نکرده و عملکرد آنها مختل شده است.

البته توسعه‌دهندگان مایکروسافت از این مشکل آگاه بوده و به‌دنبال حل آن هستند ولی تاکنون هیچ راه حلی برای این مشکل عجیب ارائه نشده است. جالب‌تر اینکه پیش از این برخی از کاربران اینسایدر ویندوز این مشکل را گزارش کرده بودند اما به نظر می‌آید که مایکروسافت آنها را نادیده گرفته است.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *