با 75 دلار صاحب کامپیوتر چهار هسته ای شوید

در یک خبر خوب حالا می توانیدبا 75 دلار صاحب کامپیوتر چهار هسته ای شوید بهمراه 8 گیگابایت حافظه رم پرسرعت، خروجی تصویر 4K و پردازنده گرافیکی سازگار با OpenGL ES 3.0 که همراه آن می باشند.

امروز نسخه تازه‌ای از بُرد توسعه محبوب رزبری پای 4 (Raspberry Pi) با 8 گیگابایت حافظه رم LPDDR4 روانه بازار شد. نسخه 8 گیگابایتی Raspberry Pi 4 تنها 75 دلار قیمت دارد اما بنیاد رزبری پای قیمت مدل 2 گیگابایتی را هم کاهش داد.

بُرد توسعه محبوب رزبری پای 4

حالا رزبری پای 4 با 1، 2، 4 و 8 گیگابایت حافظه رم در دسترس است تا آنهایی که به حافظه رم بیشتر نیاز دارند، از مزایای آن بهره‌مند شوند. 8 گیگابایت حافظه رم 3200 مگاهرتزی LPDDR4 برای آنهایی سودمند خواهد بود که از رزبری پای 4 برای کارهای سنگین چون سرور استفاده می‌کنند.

از آنجایی که سیستم عامل‌های 32 بیتی قادر به آدرس دهی 8 گیگابایت حافظه رم نیستند، با سیستم عامل پیش فرض Raspbian هرگز پردازش‌ها نمی‌توانند به بیش از 3 گیگابایت حافظه رم دسترسی داشته باشند. البته هنوز امکان استفاده از 8 گیگابایت حافظه رم برای پردازش‌های متعدد وجود دارد اما هیچ یک از آنها به بیش 3 گیگابایت حافظه رم دسترسی نخواهند داشت.

رزبری پای 4

از همین رو برای بهره‌مندی کامل از مزایایی نسخه 8 گیگابایتی رزبری پای 4، باید از سیستم عامل‌های 64 بیتی استفاده کرد. هم اکنون توزیع‌هایی چون Ubuntu و Gentoo در دسترس هستند اما در عین حال بتای نسخه 64 بیتی سیستم عامل پیش فرض بنیاد رزبری نیز تحت عنوان جدید Raspberry Pi OS منتشر شده است.

در نسخه 8 گیگابایتی Raspberry Pi 4 مدار تغذیه دستخوش تغییر شده و مکان آن نیز بر روی بُرد PCB جابجا شده است. این تغییر در راستای تأمین بهتر انرژی مورد نیاز پکیج حافظه رم 8 گیگابایتی صورت گرفته است.

با 75 دلار صاحب کامپیوتر چهار هسته ای شوید

هم زمان بنیاد رزبری پای قیمت مدل 2 گیگابایتی Raspberry Pi 4 را از 45 دلار به 35 دلار کاهش داده است. فروش Raspberry Pi 4 با 8 گیگابایت حافظه رم آغاز شده است.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *