اپلیکشن پیشگیری از سکته

یک اپلیکیشن جدید فنلاندی در شرایطی به بازار ارائه شده که از سکته قلبی جلوگیری می کند. درواقع این اپلیکشن پیشگیری از سکته به سلامت جسمانی افراد کمک شایانی می کند.

اما نخستین پرسش این جا است که چگونه می توان از طریق یک اپلیکیشن ساده سلامت جسمانی افراد را تامین کرد؟ شاید بهتر باشد برای یافتن پاسخ این پرسش نگاهی داشته باشیم به نوع پژوهش های محققان فنلاندی. درواقع آنان با بررسی تخصصی وضعیت سلامت قلب افراد تلاش کرده اند به یک الگوی پایدار تکنولوژیک دست پیدا کنند.

این اپلیکیشن هر نوع آریتم قلبی بیمار را رصد کرده و به این ترتیب مانع از بروز مشکلات در قلب بیمار می شوند. مشکلاتی که اغلب منشاء هایی مثل استرس، لخته شدن خون ، غلظت خون و … دارند.

شایان ذکر است این اپلیکیشن هنوز به طور کامل وارد بازار نشده و در حال طی کردن مراحل آزمایشی است. به طور معمول متاسفانه اغلب افرادی که انواع سکته را تجربه می کنند، با سوابق آریتم قلبی نیز رو به رو هستند.

در حالت عادی ردیابی این اختلال بدون استفاده از الکتروکاردیوگرام کارمشکلی است. با این وجود اپلیکیشن فنلاندی مشکل را حل کرده و پایان داده است.

بر اساس پژوهش های، پژوهشگران دانشگاه تورکو در فنلاند می توان با کمک بررسی ریتم قلبی افراد، تا حد زیادی از بروز انواع سکته و حملات قلبی نیز پیشگیری کرد. موضوعی که می تواند برای طیف وسیعی از کاربران موبایلی که سوابق بیماری قلبی دارند خوشحال کننده باشد.

روش کار با این اپلیکیشن بسیار ساده است، تنها کافیس که فرد مبتلا یا مشکوک به ابتلای مشکلات قلبی، موبایل هوشمندش را روی سینه اش قرار داده و از طریق اپلیکیشن مذکور ریتم قلبی خود را ثبت کند.

سپس برنامه پیش فرض اپلیکیشن وضعیت قلب بیمار را بررسی کرده و در صورت لزوم، یک سیستم سنجش مکمل نیز این اطلاعات را مورد پیمایش قرار می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *