کشف غیر منتظره استر اگ در پردازنده AMD Athlon K7

در یک اتفاق جالب یک عکاس سخت افزار متوجه وجود پیام پنهانی در پردازنده بسیار قدیمی AMD شده که تا به امروز کشف نشده باقی مانده بود. این پردازنده در سال 1999 میلادی عرضه شده اما تاکنون کسی به وجود این استر اگ در پردازنده AMD Athlon K7 پی نبرده بود.

این عکاس Fritzchens Fritz نام دارد که پرده از وجود یک استر اگ در لبه بُرد پردازنده Athlon K7 برداشته است. این استر اگ آن‌قدر ریز است که تنها با میکروسکوپ قابل کشف بوده و دشوار بتوان با چشم غیر مسلح به وجود آن پی برد.

استر اگ در پردازنده AMD Athlon K7

این استراگ از دو بخش تشکیل شده که یکی از آنها نماد ایالت تگزاس و دیگری یک تپانچه در حال شلیک است. هرچند می‌توان اولی را به یکی از سایت‌های تولید تراشه آن زمان AMD نسبت داد، اما معنای تپانچه مشخص نیست. چه کسی می‌داند، شاید منظور AMD شلیک به پردازنده‌های Pentium اینتل باشد؟!

استر اگ بامزه در پردازنده قدیمی AMD

پردازنده‌های Athlon مجهز به هسته‌های Argon با استفاده از فناوری ساخت 250 نانومتری تولید می‌شدند و دارای 22 میلیون ترانزیستور بودند. این پردازنده‌ها سوکت شبیه به CPU های امروزی نداشتند و در عوض همانند یک کارت توسعه بر روی اسلات مادربرد نصب می‌شدند.

کشف غیر منتظره در پردازنده AMD Athlon K7

AMD تنها سازنده‌ای نیست که بر روی محصولات خود استر اگ حک می‌کند. سال‌ها قبل مشخص شده بُرد PCB ایکس باکس وان حاوی یک استر اگ است که شخصی را در حال عقرب سواری نشان می‌داد. بعدتر مشخص شد این استر اگ به اسم پروژه کنسول اشاره کرد.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *