ابداع الگوریتم پردازشی توسط توشیبا

قدرت نرم‌افزار در بسیاری از کاربردها می‌تواند پتانسیل‌های نهفته‌ای را در علم فعال کند که شاید پیش از آن تصورش هم نمی‌شد. در همین راستا به ابداع الگوریتم پردازشی توسط توشیبا با قدرت عملکرد سریعتر از ابررایانه‌های امروزی که اطلاعات بازار را پردازش می‌کند، می توان اشاره کرد.

برای نوشتن یک برنامه توجه به ملاحظات اجرایی در پردازنده می‌تواند موجب دگرگونی در فاکتورهای عملکردی در حین پردازش شود. اگر شما یک برنامه‌نویس باشید و یا کمی با این علم زیبا آشنایی داشته باشید حتماً می‌دانید که برای نوشتن یک برنامه راه‌های بسیار زیادی وجود دارد که لزوماً همه آنها عملکرد یکسانی ندارند. در واقع شما می‌توانید با استفاده صحیح از دستورات و الگوریتم‌ها به نحوی که شاید تصورش هم نشود، عملکرد برنامه خود را دگرگون و بهتر کنید.

به گزارش بلومبرگ، “الگوریتم انشعاب شبیه سازی شده” شرکت توشیبا به گونه‌ای طراحی شده است تا اصول رایانه‌های کوانتومی را بدون نیاز به استفاده از این دستگاه‌ها که در حال حاضر کاربردهای محدودی دارند و ساخت و نگهداری از آن‌ها در دماهای نزدیک به صفر مطلق میلیون‌ها دلار هزینه دارد، به کار گیرد. توشیبا می‌گوید این فناوری جدید که می‌توان از آن در خارج از حوزه مالی نیز استفاده کرد، روی رایانه‌های شخصی آماده (غیرسفارشی) اجرا می‌شود.

کوسوکه تاتسومورا از پژوهشگران ارشد آزمایشگاه سیستم‌های رایانه و شبکه توشیبا در مصاحبه‌ای در این باره می‌گوید:

(کافیست این الگوریتم) را به یک سرور وصل کنید و آن را در همان دمای اتاق اجرا کنید.

این الگوریتم جدید به طور خاص برای تاجرانی که موفقیت کاری آن‌ها در گرو میکروثانیه‌هاست، جالب و کاربردی خواهد بود.

با این حال توشیبا ممکن است این الگوریتم را در حوزه‌هایی خارج از حوزه امور مالی به کار بگیرد. به گفته این شرکت، کاربردهای دیگر این الگوریتم می‌تواند مواردی چون ترسیم مسیرهای پیچیده کشتیرانی و لجستیک و تولید داروهای جدید با دقت مولکولی را در برگیرد.

شاید برای شما نیز جای تعجب داشته باشد که شرکتی مانند توشیبا که بیشتر در حوزه سخت‌افزار و تولید محصولات الکترونیکی فعالیت می‌کند چطور چنین پروژه‌ای را توسعه داده است. در پاسخ به این پرسش باید گفت که این ژاپنی‌های خلاق از چندین سال پیش مرکز تحقیقات پیشرفته خود را تأسیس کرده‌اند و در زمینه‌های بسیار پیشرفته فناوری از قبیل رایانش ابری، توسعه رباتیک، فناوری‌های واقعیت افزوده و … فعالیت می‌کند.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *