آنتی ویروس ویندوز ۱۰

در ماه آینده قابلیت مهمی به آنتی ویروس ویندوز ۱۰ مایکروسافت یعنی ویندوز دیفندر اضافه می گردد. مایکروسافت اعلام کرده است از ماه بعد ویندوز دیفندر نرم افزارهای مخرب را از سیستم شما حذف می کند. همان نرم افزارهایی که پیغام های اجباری به سیستم شما می دهند یا با خرابکاری در سیستم، شما را مجبور به پرداخت هزینه جهت سرویس دهی و انجام اقدامات اضافی می کنند.

این نوع نرم افزارها عمدتاً به عنوان نرم افزار scareware شناخته می شوند و معمولا در برنامه های cleaner که کاربران آنها را با هدف تقویت و بهینه سازی رجیستری سیستم یا با وعده افزایش سرعت کامپیوتر نصب می کنند، پیدا می شوند.

باراک شین، یکی از اعضای تیم ویندوز دیفندر مایکروسافت می گوید: برخی از نرم افزارها ادعا می کنند که خطاهای مختلف سیستم کاربران را اسکن می کنند ولی خود این نرم افزارها پس از نصب با ارسال پیام های هشدار دهنده و محرمانه برای ترساندن مشتریان آنها را وادار به خرید نسخه پرمیوم شان می کنند، نسخه پولی این نرم افزارها، معمولا به نام برنامه های cleaner یا optimizer (برنامه های پاک کننده و بهینه کننده)، مشکلاتی را که توسط نسخه رایگانشان در سیستم ایجاد شده است، رفع می کنند. متاسفانه تعداد این نرم افزارها در حال افزایش است”

مایکروسافت این نرم افزارها را در سیستم کاربران ویندوز به عنوان “problematic” (مشکل ساز) شناسایی می کند، بنابراین ویندوز دیفندر این برنامه ها را دسته “unwanted software” (نرم افزار ناخواسته) طبقه بندی و سپس آنها را از کامپیوتر حذف می کند. این نوع نرم افزار های پاک کننده برای سال ها در دسترس بوده اند اما خوشبختانه مایکروسافت از اول مارس اقدام به حذف این برنامه ها می کند.

بهتر است بدانید که توسعه دهندگان می توانند سلامت نرم افزارهای خود را در پورتال ویندوز دیفندر این شرکت تست کنند.

منبع: نت نوشت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *