سامسونگ که در سال ۲۰۱۶ پرفروشترین برند حوزهی موبایل شده بود، جایگاه خود را در سال ۲۰۱۷ حفظ کرد.
دو شرکت آماری اینترنشنال دیتا و استراتژی انالیتیکس گزارشهای فصلی و سالانهی خود را از فروش گوشی هوشمند در سهماههی چهارم و کل سال ۲۰۱۷ منتشر کردند. بر اساس این دادهها، اپل با فروش ۷۷.۳ میلیون دستگاه گوشی توانست بیشترین فروش را در سهماههی چهارم سال ۲۰۱۷ به نام خود ثبت کند؛ اما در فروش سالیانه، سامسونگ با فروش ۳۱۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند رتبهی نخست خود را در این بخش حفظ کرد.
در این بین شیائومی با تقریبا دو برابر کردن فروش خود تحسین تحلیلگران را برانگیخته است. این شرکت چینی که در سهماههی چهارم سال ۲۰۱۶ تنها ۱۴.۳ میلیون گوشی فروخته بود، در بازهی مشابه سال ۲۰۱۷ موفق به فروش ۲۸.۱ میلیون گوشی هوشمند شده است.
از قرار معلوم، فصل منتهی به کریسمس برای چهار شرکت از پنج شرکت برتر دنیای گوشی هوشمند با کاهش میزان فروش همراه بوده است. بر اساس گزارش استراتژی انالتیکس، سهماههی آخر سال ۲۰۱۷ بیشترین کاهش فروش تاریخ دنیای موبایل را نشان میدهد. در فصل چهارم سال ۲۰۱۷ میزان فروش ۴۰۰ میلیون دستگاه ثبت شده است؛ درحالیکه مجموع گوشیهای فروختهشده در سهماههی سوم سال ۲۰۱۶ به میزان ۴۳۸ میلیون دستگاه بود.
بر اساس دادههای دو شرکت آماری یادشده، از هر پنج گوشی فروختهشده در سال ۲۰۱۷، یک گوشی سامسونگ است. اپل با اختصاص دادن ۱۴.۷ درصد از سهم بازار به خود، رتبهی دوم پرفروشترین برندهای بازار جهانی موبایل را از آن خود کرد. هواوی و اوپو نیز به ترتیب در رتبههای سوم و چهارم قرار گرفتند تا رتبهبندی سال ۲۰۱۶ مجددا تکرار شود.
با اینکه دادههای دو شرکت آماری IDC و استراتژی انالتیکس کمی با هم تفاوت دارند، هر دو شرکت تعداد کل گوشیهای فروختهشده در سال ۲۰۱۷ را در حدود ۱.۵ میلیارد دستگاه گزارش کردهاند. این مقدار تقریبا برابر با همان آمار فروش سال ۲۰۱۶ است که نشان از اشباع بازار موبایل دارد.
منبع: زومیت
بدون دیدگاه