مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعلام کرد: با وجود شرایطی که برای تاکسیهای اینترنتی در این فرودگاه در نظر گرفته شد، آنها نسبت به همکاری با فرودگاه اقدام نکردند؛ لذا از این پس ورود اسنپ و تپسی به فرودگاه امام ممنوع بوده و تلاش می کنیم اجازه فعالیت به آنها ندهیم.
به گزارش ایسنا؛ شهرام آدم نژاد مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) عنوان کرد : در حال حاضر حدود 1400 تاکسی در فرودگاه داریم. این در حالی است که روزانه به 800 مسافر خدمت رسانی می شود. این به معنای آن است که حتی برای تاکسی هایی که رسما در فرودگاه هستند نیز باید شرایطی تعریف شود که بتواند خدمت رسانی کند.
به گفته وی، در فرودگاه امام خمینی (ره) برنامه ریزی هایی صورت گرفته با حداقل توان تاکسی ها به طور کامل استفاده شود و از این رو ورود تاکسیهای اینترنتی و پلاک های شخصی که قصد جابجایی مسافران را دارند، نباید ادامه پیدا کند.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه تلاش می شود ظرف یک تا دو ماه آینده مشکلات مربوط به تاکسیهای فرودگاه حل شود، اظهار داشت: ما برای تاکسی ها مسیرهای مشخصی تعریف کرده ایم و حتی یک افزایش قیمت نیز در سال جاری اتفاق افتد.
آدم نژاد با اشاره به طراحی اپلیکیشن فرودگاه امام خمینی (ره) افزود: در این اپلیکیشن که به زودی و با حضور وزیر راه و شهرسازی رسما به بهره برداری می رسد، تلاش شده تمام نیازهای مسافر در نظر گرفته شود و برای آنها امکاناتی در نظر گرفته ایم که از طریق آن نیازهای آنها به طور کامل برطرف شود.
وی درباره آخرین وضعیت ساخت ترمینال «سلام» نیز بیان کرد: این ترمینال در طول ماه های گذشته بدون وقفه مراحل ساخت خود را طی کرده و طبق زمان بندی فنی به پیش می رود. خوشبختانه با کمک گمرک و سایر نهادهای مربوطه تجهیزات لازم برای ساخت این ترمینال وارد فضای فرودگاه شده و اقدامات لازم انجام می شود تا در کوتاه ترین زمان این ترمینال مهم به بهره برداری برسد.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اضافه کرد: ترمینال «سلام» به شکل CIP (جایگاه تشریفات اختصاصی) ساخته خواهد شد و با طراحی در نظر گرفته شده این ترمینال به شکل اوپن کانتر به بهره برداری می رسد تا بدین ترتیب مسافران بدون قرار گرفتن در صف های طولانی به پروازهای خود برسند.
آدم نژاد با بیان اینکه ترمینال «سلام» طوری طراحی شده که امکان توسعه برای آن از تمام جهات وجود دارد، گفت: برخلاف ترمینال فعلی که فضایی برای توسعه ندارد ترمینال جدید به نسل های آینده این فضا را می دهد برای طرح های جدیدشان هر نوع توسعه ای را که نیاز داشتند، اجرایی کنند. ترمینال «سلام» در ابتدا به شکل پیمانکاری ساخته می شد، اما بعدها قراردادش به BLT تغییر یافت و می توان گفت تا حدود 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای آن صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به طرح انتقال بخشی از پروازهای داخلی به فرودگاه امام خمینی (ره) متذکر شد: سازمان هواپیمایی کشوری این درخواست را از ما داشته است و ما نیز این مساله را پیگیری می کنیم. در ابتدا بنا بود برای این پروازها یک ترمینال کوچک جداگانه ساخته شود، اما در حال حاضر در صورت نیاز از ظرفیت های فعلی برای این موضوع استفاده می شود تا در آینده در صورت نیاز فکرهای دیگری صورت گیرد.
وی فرودگاه امام خمینی را یکی از اصلی ترین ظرفیت های لجستیک منطقه تهران دانست و افزود: در حال حاضر در تهران حدود هزار هکتار از اراضی شهر به بارانداز اختصاص دارد ما نمی گوییم حتما باید این اراضی به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل شود، اما با توجه به ظرفیت قابل توجه و البته اتصال فرودگاه امام خمینی (ره) از سه طرف به ریل و چهار طرف به آزاد راه می توان انتظار داشت که بخشی از ظرفیت های اقتصادی موجود به این فرودگاه اختصاص پیدا کند. در آینده و پس از افتتاح ترمینال ایرانشهر بحث اتصال فرودگاه به دیگر مناطق کشور نیز با جدیت دنبال خواهد شد و یکی از شاخه های قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان این ترمینال وصل می شود.
وی در پایان درباره آخرین وضعیت پذیرش مسافر در فرودگاه امام خمینی (ره) پس از افزایش نرخ ارز، تصریح کرد: آمارهای پایانی شهریور ماه نشان می دهد که کاهش مسافر فرودگاه کمتر از 10 درصد در قیاس با مدت مشابه سال گذشته بوده است. در ایام تحریم نیز جز دو ایرلاین خارجی که پیش از آن و به دلیل مسائل اقتصادی خودشان اعلام کرده بودند که پروازهایشان را متوقف می کنند دیگر ایرلاین ها همچنان در فرودگاه فعال هستند و نسبت به جا به جایی مسافران و تقاضای موجود در بازار ایران اقدامات لازم را صورت می دهند.
بدون دیدگاه