کامپیوترهای جدید Intel Phantom Canyon

شرکت «اینتل» وعده داده بود که به زودی محصولات و دستاوردهای جدیدی را رونمایی خواهد کرد که موقعیت این کمپانی را به شکلی دیگر تغییر داده و حالا شاهد معرفی کامپیوترهای جدید Intel Phantom Canyon هستیم. مینی کامپیوترهایی کوچک که حتی امکان اجرای بازی‌ها را به شما خواهند داد!

اگر چه اینتل چند مینی کامپیوتر NUC 9 را به CES 2020 آورده بود، اما ظاهراً برترین‌های آنها را برای معرفی در یک رویداد مجزا کنار گذاشته است. نسل جدید مینی کامپیوترهای Phantom Canyon در دو مدل معرفی می‌شوند؛ این دو مدل شامل Phantom Canyon Extreme و Phantom Canyon Performance هستند. جالب است بدانید که هر دو محصول فاقد فن (FanlessTech) و این یک امتیاز برای آنها به شمار می‌رود.

کامپیوترهای جدید Intel Phantom Canyon

قلب پردازشی آنها را پردازنده‌های جدید Tiger Lake شکل می‌دهند؛ نسل دوم از پردازنده‌های 10 نانومتری کمپانی اینتل در کلاس لپ تاپ که از هسته‌های بسیار پیشرفته Willow Cove بهره برده و به گرافیک مجتمع نسل 12 مجهز هستند. iGPU 12 Gen قدرتی به مراتب بیشتر از نسل یازدهم داشته و حتی می‌تواند سازندگان را به حذف کارت‌های گرافیک ارزان قیمت ترغیب کند. این تراشه‌ها در گونه‌های 28 واتی در نسل جدید مینی کامپیوترهای Phantom Canyon مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

پیکربندی فانتوم های جدید اینتل با پردازنده‌های Core i3, Core i5 و Core i7 پیکربندی شده و دارای دو اسلات حافظه رم هستند که از حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم با فرکانس 3200 مگاهرتز پشتیبانی می‌کنند. ابعاد بسیار کوچک آنها امکان نصب به صورت VESA را نیز فراهم می‌کند. یکی از نکات جالب توجه در مینی کامپیوترهای جدید، پشتیبانی از گذرگاه PCI-Express 4.0 است. این گذرگاه تا پیش از این تنها توسط AMD پشتیبانی می‌شد.

کامپیوترهای جدید Intel Phantom Canyon

Phantom Canyonها دارای یک اسلات SSD M.2 متصل به گذرگاه PCI-Express 4.0 x4 هستند. دیگر ویژگی‌های این دو مینی کامپیوتر شامل پشتیبانی از حافظه‌های Intel Optane M10، کنترلر بدون سیم Intel AX-201 با شبکه Wi-Fi 6، بلوتوث نسخه 5.0، گذرگاه Thunderbolt با پهنای دو برابری به نسبت نسل فعلی و یک کنترلر شبکه 2.5 گیگابیتی است. مینی کامپیوترهای Phantom Canyon Extreme و Phantom Canyon Performance تا نیمه دوم سال 2020 روانه بازارهای جهانی شده و به نظر می‌رسد که به یک سبک جدید از کامپیوترهای کوچک نزدیک می‌شویم. به احتمال بسیار زیاد، اینتل تا پیش از آن پردازنده‌های 10 نانومتری Tiger Lake را رونمایی خواهد کرد.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *