کنسول گیمینگ ایکس باکس

مدیر بخش ایکس باکس، فیل اسپنسر اخیراً در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که نسل جدید کنسول گیمینگ ایکس باکس با اسم رمز پروژه اسکارلت از درایو نوری بهره خواهد برد. فیل اسپنسر معتقد است که تعداد زیادی از کاربران و کلکسیونرها همچنان تمایل زیادی به استفاده از دیسک‌های بلوری دارند و ما این موضوع را نادیده نمی‌گیریم.

در سال‌های اخیر اکثر کاربران به استفاده از لایسنس‌های دیجیتالی روی آورده‌اند و فروش دیسک‌های فیزیکی بلوری به شکل قابل توجهی کاهش یافته است. در مجموع استفاده از لایسنس دیجیتالی بازی امن تر و منطقی تر است، زیرا از تولید پلاستیک‌های غیر قابل بازیافت به عنوان قاب بازی جلوگیری می‌شود و از همه مهم‌تر بازی همیشه امن و قابل دسترس است و با شکستن دیسک یا خراب شدن درایو دستگاه بازی از بین نمی‌رود.

کنسول گیمینگ ایکس باکس

فیل اسپنسر در مصاحبه خود با وب‌سایت خبری gamesindustry اعلام کرد که به طور قطع کنسول بعدی ایکس باکس به همراه درایو نوری عرضه خواهد شد. متن مصاحبه فیل اسپنسر:

ما متوجه افزایش محبوبیت لایسنس ‌های دیجیتالی نسبت به بازی‌های فیزیکی هستیم و این موضوع در آمارهای فروش به خوبی قابل مشاهده است. حتی خود من تمام بازی‌ها را به شکل دیجیتالی خرید می‌کنم و همیشه دیتا بازی‌ها را بر روی هارد دیسک کنسول ذخیره دارم؛ حتی سایر محتوا‌ها مانند فیلم و سریال هم به شکل دیجیتالی بر روی کنسول ذخیره می‌کنم و بدون شک استفاده از لایسنس‌های دیجیتالی کم هزینه‌تر و آسان‌تر است، اما باید در نظر بگیریم که همچنان تعداد زیادی از گیمرها علاقه زیادی به خرید نسخه فیزیکی بازی‌ها و استفاده از دیسک‌های بلوری دارند و به همین دلیل نمی‌توان استفاده از درایو نوری در نسل بعدی کنسول ایکس باکس را نادیده گرفت.

مایکروسافت با راه اندازی سرویس اشتراکی Game Pass و گسترش آن بر روی کامپیوترهای خانگی، باعث شد تا به تعداد کاربران لایسنس‌های دیجیتالی به شکل چشم‌گیری اضافه شود؛ همچنین گسترش پلتفرم xCloud و پلتفرم‌های گیمینگ ابری مشابه، در نهایت منجر به نابودی کامل بازی‌های فیزیکی می‌شود و در آینده نزدیک دیسک‌های بلوری به کلی فراموش خواهند شد؛ بدون شک این موضوع به ضرر سونی خواهد بود زیرا حق استفاده از دیسک‌های بلوری به شرکت سونی تعلق دارد و تمام شرکت‌ها بابت استفاده از دیسک‌های بلوری باید مبلغی را به سونی بپردازند.

کنسول گیمینگ ایکس باکس

اخیراً رییس بخش Xbox Game Studios، آقای مت بوتی در مصاحبه ای با سایت Bloomberg اعلام کرده است که هدف مایکروسافت ساخت قدرتمنترین کنسول است و Project Scarlett قدرتمندترین کنسول موجود در بازار خواهد بود. اما برخی دیگر از منابع معتقدند که پلی استیشن 5 قدرتمندترین کنسول نسل نهم خواهد بود؛ نظر شما چیست؟ آیا به نظر شما نسل بعدی کنسول ایکس باکس از پلی استیشن 5 قدرتمندتر خواهد بود؟

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *