قابلیت Colorize گوگل

گوگل سال گذشته در کنفرانس Google I/O قابلیتی عالی و فوق العاده به نام Colorize را معرفی کرد که می‌توانست تصاویر سیاه و سفید را با استفاده از هوش مصنوعی خود به حالت رنگی در آورد. اگرچه یک سال از معرفی اولیه این قابلیت می‌گذرد و هنوز دسترسی به آن ممکن نشده است اما امروز گوگل اطلاعاتی جدید از آن منتشر کرد.

آقای David Lieb مدیر بخش محصولات مرتبط با برنامه Google Photos، به تازگی در حساب کاربری خود در توئیتر اطلاعات تازه‌ای در مورد قابلیت Colorize گوگل منتشر کرده است که نشان می‌دهد که گوگل هنوز پس از گذشت یکسال از توسعه و ارتقا این قابلیت منصرف نشده و این روزها همچنان مشغول کار بر روی آن است. طبق اطلاعاتی که سال گذشته منتشر شد قابلیت Colorize گوگل می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی و همچنین الگوریتم‌های یادگیری زبان ماشین، به صورت خودکار یک عکس سیاه و سفید را به حالت رنگی در آورد.

اما در اطلاعات جدیدی که به تازگی توسط David Lieb منتشر شده، عنوان شده است که گوگل امیدوار است بتواند در آینده نزدیک نسخه بتا از این قابلیت را در اختیار بخش اعظمی از کاربران دستگاه‌های اندرویدی قرار دهد. وی همچنین اعلام کرده است پس از انتشار این نسخه آزمایشی، فیدبک‌های منتشر شده از سوی کاربران می‌تواند مسیر دقیق‌تری را برای ارتقا این قابلیت پیش‌روی شرکت گوگل قرار دهد. قرار است قابلیت Colorize پس از انتشار به عنوان یک فیلتر در برنامه Google Photos در دسترس کاربران قرار بگیرد.

آقای Lieb همچنین عنوان کرده است که Colorize پیش از اینکه بتواند به دست کاربران برسد همچنان به کمی رشد و ارتقا نیاز دارد. وی برای اثبات این موضوع یک عکس سیاه و سفید از مراسم ازدواج پدربزرگ و مادربزرگ خود را نیز منتشر کرده که اکنون به لطف قابلیت Colorize، به صورت رنگی قابل مشاهده است. با توجه به اینکه وی اعلام کرده است که مادربزرگ او اکنون 104 سال سن دارد به نظر می‌رسد این عکس باید بسیار قدیمی باشد ولی بازهم Colorize توانسته است به خوبی رنگ‌های طبیعی را به آن اضافه کند.

قابلیت Colorize گوگل

مدیر برنامه Google Photos در ادامه توئیت خود عنوان کرده است که یکی از ضعف‌های کنونی قابلیت Colorize در این تصویر مشخص است. چرا که به اشتباه بخش‌هایی از تصویر رنگ صورتی به خود گرفته است. این در حالی است که در واقعیت این بخش‌ها چنین رنگی نداشته‌اند.

گوگل همچنین در کنفرانس Google I/O 2018، از قابلیت جالب دیگری با عنوان Color Pop رونمایی کرد که درست دو هفته پس از معرفی، در برنامه Google Photos در دسترس کاربران قرار گرفت. این قابلیت نیز می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی تصاویر به ثبت رسیده در مد Portrait را دریافت کرده و به صورت خودکار پس‌زمینه آن را به حالت سیاه و سفید درآورد. اشیا اصلی موجود در تصویر پس از پیاده سازی این قابلیت همچنان به صورت رنگی باقی خواهند ماند. به این ترتیب Color Pop می‌تواند یک برجستگی زیبا برای افراد یا اجسام اصلی موجود در تصاویر ایجاد کند. این قابلیت هم اکنون به عنوان یکی از فیلترهای برنامه Google Photos در دسترس کاربران قرار دارد.

منبع:شهرسخت افزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *