فعال سازی و رجیستری گوشی

هر شخص پس از خریداری گوشی موبایل (نو یا کارکرده) باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شماره IMEI، کد فعال سازی تلفن همراه و شماره سیم کارت، گوشی خود را ثبت کند.

به گزارش فارس؛ کمیته اطلاع رسانی رجیستری اعلام کرد: با توجه به تعدد سوالات مطرح شده در مورد فعال سازی تلفن همراه ذکر چند نکته ضروری است:

فعال سازی و رجیستری گوشی ، فرایندی است که منجر به برقراری اتصال میان تلفن همراه و شبکه می‌ شود. هر شخص پس از خریداری تلفن همراه (نو یا کارکرده) باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شماره IMEI، کد فعال‌ سازی و شماره سیم کارت، گوشی خود را ثبت کند.

افرادی که از روز شنبه مورخ 14 بهمن اقدام به خرید تلفن همراه (نو یا کارکرده) با برندهای اپل، بلک بری، موتورولا و گوگل پیکسل کرده اند، باید فرآیند فعال سازی را انجام دهند.

طریقه فعال سازی تلفن‌ های همراه نو و کارکرده (دست دوم) یکسان است. تنها تفاوتی که در پروسه فعال سازی آنها وجود دارد در نوع کد فعال سازی است. کد فعال سازی تلفن‌ های همراه آکبند، به صورت اسکرچ شده بر روی کارت گارانتی یا روی جعبه تلفن همراه درج شده است. درحالی که کد فعال سازی برای گوشی‌ های کارکرده پس از انجام فرآیند انتقال مالکیت توسط شخص فروشنده، به‌ صورت پیامک از طرف سامانه همتا به شماره سیم کارت شخص خریدار ارسال می‌ شود. شخص خریدار پس از دریافت کد فعال سازی، می‌ تواند تلفن همراه را برای شماره سیم کارت خود فعال کند.

تلفن‌ های همراه در حال استفاده که در دوره رویت و تا قبل از مشمول شدن، سابقه‌ ای از فعالیت آن در شبکه رویت شده باشد، به‌ عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌ تواند به‌ صورت دائم از شبکه‌ های اپراتوری سرویس بگیرد و احتیاجی به فرآیند فعال سازی نخواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *